Už žádné traktory, cyklisté ani chodci. Od Mostu k Bílině se má jezdit až 110 km/h

Na části takzvané podkrušnohorské magistrály mezi Mostem a Bílinou se má v budoucnu jezdit rychleji, až 110 kilometrů v hodině. Shodli se na tom dopravní odborníci i zástupci Ústeckého kraje. Před zvýšením rychlosti na této čtyřpruhové silnici ale bude potřeba některá místa upravit.

Video Události v regionech (Praha)
video

Mezi Mostem a Bílinou by se mohlo jezdit až 110 km/h

Silnice I/13 propojuje tři kraje, jen v Ústeckém spojuje pět okresních měst. Z velké části má čtyři pruhy, ale maximální rychlost je většinou 90 kilometrů v hodině. Před zvýšením rychlosti na osmikilometrovém úseku od Mostu k osadě Liběšice u Bíliny bude třeba některá místa upravit, jinak by silnice nebyla dost bezpečná.

„Zákon o provozu na pozemních komunikacích nám neumožňuje jen tak zvýšit mimo obec rychlost o dvacet kilometrů v hodině,“ řekl vedoucí odboru dopravy Ústeckého kraje Jindřich Franěk.

Od Mostu k Liběšicím u Bíliny se má jezdit až 110 km/h
Zdroj: ČT24

„To nejzásadnější je, že musíme vybudovat oplocení a umístit středová svodidla,“ uvedl Martin Vidimský z chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic. Problémem je například také zastávka u Českých Zlatníků na Mostecku, kde chybí připojovací a odbočovací pruh.

Současná silnice první třídy by měla na osmikilometrovém úseku mezi Mostem a Bílinou „povýšit“ na silnici pro motorová vozidla. Kromě zvýšení povolené rychlosti z 90 na 110 kilometrů to znamená, že na ni už nebudou moci pomalejší účastníci provozu – třeba traktory, cyklisté nebo chodci.

Před zvýšením rychlosti bude nutné upravit napojení zastávek
Zdroj: ČT24

„To jednoduše znamená, že by hlavně cyklisté a zemědělci museli využívat silnice třetích tříd a už by nemohli na stávající silnici I/13,“ upozorňuje projektový inženýr pracující pro ŘSD Václav Marvan.

Ředitelství silnic a dálnic doufá, že by úpravy stihlo vysoutěžit ještě v letošním roce. Pokud vše vyjde, řidiči se rychleji na úseku mezi Mostem a Bílinou svezou do konce příštího roku.

V Česku je možné jezdit až 110kilometrovou rychlostí na devíti úsecích silnic první třídy. Jde o čtyřpruhové komunikace, které částečně připomínají dálnici, ale pravidla jsou pro ně mírnější – mohou mít například ostřejší zatáčky nebo prudší stoupání. Jsou označeny modrou značkou se symbolem auta, kterou se až do roku 2015 značily bývalé rychlostní silnice.