Neopravitelný Doubský most v Karlových Varech začali bourat, nahradí jej nový

Doubský most v Karlových Varech zaniká. Začala jeho demolice, po které by mělo vzniknout nové přemostění. Pro ty, kdo se chtějí dostat z karlovarské části Doubí do Tašovic, se nic nemění: most je uzavřen již od loňského dubna, nadále je tedy nutná zdlouhavá objížďka přes Tuhnici.

Video Události
video

Události: Neopravitelný Doubský most v Karlových Varech jde k zemi

Doubský most je uzavřen již rok. Loni v dubnu začala jeho rekonstrukce, která se však proměnila v demolici. Ukázalo se, že je konstrukce v horším stavu, než si myslelo Ředitelství silnic a dálnic, jemuž patří.

„Beton už není moc kvalitní, to je samozřejmě stářím,“ vysvětlil majitel demoliční firmy Josef Lexa. Most vyrostl v 60. letech, v té době se s podobným typem staveb teprve začínalo a jednotlivé postupy ještě nebyly zcela vyzkoušené.

Zástupce autorského dozoru proto vyhodnotil stav mostu jako havarijní a neopravitelný a navrhl jej zbourat a nahradit novým. Původně počítalo ŘSD s tím, že za opravu zaplatí 8,8 milionu korun. Nakonec se akce prodraží téměř desetinásobně – na 82,4 milionu. 

„Postupné odstraňování Doubského mostu potrvá asi měsíc. Následovat budou práce na výstavbě nového mostu. Zprovoznění plánujeme na konec listopadu 2019,“ uvedla mluvčí dodavatelské firmy Eurovia Iveta Štočková. 

Objízdná trasa vede přes další most ve špatném stavu 

Přes most vede silnice I/20 – hlavní spojnice Karlových Varů s Plzní. Kdo po ní chce jet do centra lázeňského města, uzavírka ho příliš neomezuje, ale kdo by chtěl pokračovat směrem k dálnici D6 a na Chodov, ten si zajede několik kilometrů na východ.

Nejkratší objízdná trasa vede přes Dvorský most necelé dva kilometry po proudu Ohře. Ovšem i tamní přemostění je ve velmi špatném stavu. Již loni se tehdejší karlovarský primátor Petr Kulhánek zlobil na ŘSD kvůli prodloužení uzavírky – rekonstrukce Dvorského mostu měla proběhnout letos hned po dokončení opravy Doubského mostu.

Ministr nařídil hloubkové kontroly všech podobných mostů

Konstrukce Doubského mostu byla složená z jednotlivých bloků, které spojovala ocelová lana a kovové výztuhy. Ty ale narušila voda a hrozilo zřícení celého mostu. Stav konstrukce se při běžné prohlídce nedá snadno zjistit. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) proto nařídil hloubkovou kontrolu všech dalších mostů s podobnou konstrukcí. Hotovo by mělo být v listopadu.

„V tuto chvíli probíhají soutěže nebo se dokončují soutěže u jednotlivých mostů na dodavatele mimořádných kontrol. Na některých místech už proběhla první prohlídka,“ dodal mluvčí ŘSD Jan Rýdl.