
Stavba nového obchvatu Krnova
Silnice I/57 je součástí významné mezinárodní trasy Ostrava - Opava - Krnov - Bartultovice, která vede po silnicích I/11 a I/57 k mezinárodnímu hraničnímu přechodu v Bartultovicích, jenž má na polském území vazbu na silnici 413 do Prudniku.
„Vytíženost silnice se negativně projevuje právě v Krnově, kde je současný denní průjezd 12 500 vozidel za 24 hodin.“
Nina Ledvinová
Zástupci ŘSD předpokládají, že po vybudování obchvatu na něj bude převedeno až 4830 aut denně. Výstavba obchvatu Krnova souvisí s otevřením hraničního přechodu v Bartultovicích na Bruntálsku. Přechod je určen především pro nákladní automobilovou dopravu. Automobilový provoz silně zatížil obce na trase vedoucí k hranicím.
Jedna z hlavních dopravních staveb regionu
Obchvat patří mezi nejvýznamnější a nejdražší stavby v regionu. „Jeho stavba má trvat čtyři roky, délka bude osm kilometrů,“ zjistil redaktor České televize Tomáš Indrei.
„Centrum Krnova v současné době protínají dvě silnice, které jsou hodně vytížené. Denně přes ně projede na 13 tisíc vozidel, která mají vliv na životní prostředí i bezpečnost chodců,“ sdělil krnovský místostarosta.
Automobily budou podle něj na dokončený severovýchodní obchvat Krnova najíždět po silnici od Opavy v Petrově Dole. Silnice pak povede podél hranic s Polskem. „Sjíždět budou na komunikaci 1/57 v krnovské části Chomýž,“ dodal Jan Krkoška.
Dokončená stavba bude mít mimo jiné deset mostů a čtvero protihlukových stěn. „Samostatně stojící domy dostanou nová protuhluková okna,“ doplnil místostarosta. „Bezmála osmikilometrový úsek vyjde na 1,2 miliardy korun,“ sdělila Nina Ledvinová.
Pracuje se na Novojičínsku i v Mošnově
Mezi další klíčové dopravní stavby, které vznikají v moravskoslezském regionu, patří zahájení prací na silnici I/58 Příbor - Skotnice. Úsek dlouhý 2,9 kilometru přijde bez DPH na 439 milionů korun, jeho součástí bude i tunel pod příborskou částí Prchalov.
Trasa odvede dopravu ze středu obce Skotnice a spolu s obchvatem Mošnova, jenž na ni bude navazovat, napojí Letiště Leoše Janáčka Ostrava a mošnovskou průmyslovou zónu na dálnici D48. Silnici postaví společnost Eurovia CS, hotova by měla být do srpna 2020.
V Opavě pak pokračuje stavba části obchvatu. Po dokončení ulehčí centru města. Východní etapa severní trasy se má budovat ještě asi 2,5 roku a vyjde přibližně na půl miliardy korun.
