Letecká linka mezi Karlovými Vary a Düsseldorfem po třech měsících končí

Letecká linka mezi Karlovými Vary a německým Düsseldorfem končí, fungovala zhruba tři měsíce. Na vině je nízká obsazenost, kvůli které byl provoz příliš nákladný. Podle hejtmančina náměstka Martina Hurajčíka (ANO) za tím může být i nedostatečná propagace.

Nové spojení zajišťovala německá letecká společnost Germania, která se zaměřuje na dovolenkové a charterové lety. „Objednatel, což je Spolek pro obnovu leteckých linek Karlovarského kraje, požádal společnost o ukončení těchto letů dohodou z důvodu nízké obsazenosti. Bylo to velmi finančně náročné pro spolek, a potažmo tedy i pro kraj, pro město Karlovy Vary a vlastně všechny přispěvatele. Takže jsme se rozhodli tuto linku v tuto chvíli pro tento čas ukončit,“ řekl Hurajčík.

U některých letů obsazenost nepřekročila ani deset procent, další byly už dříve úplně zrušeny. Propagace nové linky začala až v době, kdy už byl spoj zaveden, což Hurajčík považuje za chybu. „Jakmile jednou začne letadlo létat, už je potřeba mít oslovené lidi, které chcete dostat do toho letadla. To se tady bohužel nestalo,“ řekl náměstek.

Problém byl i v tom, že rizika z nedostatečného obsazení linky nesl podle smlouvy výhradně její prozovatel, nikoliv i dopravce.

Dálkové spoje problém s vytížeností nemají

Letos z Karlových Varů nově létají letadla také do Taškentu a Tel Avivu. Ty jsou ale podle Hurajčíka zatím vytíženy dostatečně. V úterý bude kraj o možnostech rozvoje karlovarského letiště jednat s ČSA.

Letiště je ale zatím omezeno velikostí ranveje, kterou je nutné pro přistávání velkokapacitních letadel rozšířit a prodloužit. O pozemcích potřebných k těmto zásahům Karlovarský kraj jedná se Státním pozemkovým úřadem. Zatímco prodloužení ranveje je pouze kapacitní záležitostí, která umožní přistávání větších letadel, na šířku dráhy má karlovarské letiště udělenu výjimku. Do roku 2024 by se měla rozšířit ze 178 na 300 metrů.