Cesta z Ostravy do Ostravice se zkrátí. Modernizace vyjde na necelých 7 miliard

Modernizace železnice (zdroj: ČT24)

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje modernizaci trati z Ostravy-Kunčic přes Frýdlant nad Ostravicí do Ostravice na Frýdecko-Místecku za 6,8 miliardy korun. Modernizovat se správa železnice chystá rovněž úsek Studénka–Štramberk na Novojičínsku za 2,4 miliardy.

SŽDC tratě elektrifikuje, vybaví je nejmodernějším zabezpečovacím zařízením a v některých úsecích zvýší počet kolejí. Stavět se začne asi po roce 2020, sdělila mluvčí organizace Kateřina Šubová.

Úsek z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí je jedním nejzatíženějších neelektrifikovaných v České republice, denně jím projíždí přibližně 6000 cestujících. Jako ekonomicky efektivní se prokázala investice do celého úseku, včetně tratě z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravice.
Kateřina Šubová
mluvčí SŽDC
Cesta po železnici z Ostravy-Kunčic do Ostravice na Frýdecko-Místecku bude rychlejší
Zdroj: ČT24

Studii proveditelnosti schválila na konci roku centrální komise ministerstva dopravy. Harmonogram stavby zatím není stanoven. Ještě letos se ale začne pracovat na dokumentaci pro územní rozhodnutí.

Po modernizaci se na trati zvýší rychlost vlaků v úseku z Ostravy do Frýdku-Místku na 100 až 120 kilometrů za hodinu a v úseku Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí až na 160 kilometrů za hodinu. To přinese cestujícím podstatné zkrácení doby jízdy.

„Po modernizaci se jízdní doby spěšných vlaků zkrátí v porovnání se současností na polovinu, vzdálenost ze stanice Ostrava-střed do Frýdku-Místku zvládnou za 14 minut, do Frýdlantu za 21 minut, do Ostravice za 33 minut,“ uvedla mluvčí.

Zrenovují také zastávky a stanice

Opraveny zároveň budou všechny zastávky a stanice na trati, které zatím nebyly rekonstruovány. SŽDC přidá druhou kolej na úseku mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem. „Ve Vratimově se v rámci zvýšení bezpečnosti plánuje zřízení mimoúrovňového křížení silnice se železnicí,“ uvedla Šubová.

Plánovaná modernizace podle ní také zlepší podmínky pro nákladní dopravu. „V současné době je zejména délkou nákladních vlaků silně limitovaná automobilka Hyundai,“ uvedla Šubová.

Do budoucna SŽDC plánuje modernizaci trati i z Frýdlantu nad Ostravicí do Valašského Meziříčí. Tento projekt ještě čeká aktualizace, náklady na modernizaci celého úseku z Ostravy do Valašského Meziříčí se zatím odhadovaly na 10,5 miliardy korun.

  • Český Těšín
    V Českém Těšíně na Karvinsku skončila loni v prosinci rekonstrukce vlakového nádraží za více než 1,3 miliardy korun (bez DPH). Kompletní přestavbu prodělala čtyři nástupiště, vybudován byl nový informační systém a rekonstruován železniční svršek i spodek. Vedení Českého Těšína ale s přestavbou nádraží není zcela spokojeno.
  • Ostrava–Havířov
    Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zmodernizovala za více než 500 milionů korun bez DPH trať mezi Ostravou-Kunčicemi a Havířovem na Karvinsku. Na trati nechala kompletně vyměnit koleje, obnovit systém odvodnění či upravit mosty. Úpravy pomohly zvýšit na trati bezpečnost provozu, ale také zvýšit traťovou rychlost až na 100 kilometrů v hodině.
  • Frýdlant nad Ostravicí
    Železniční trať mezi Frýdlantem nad Ostravicí na Frýdecko-Místecku a Valašským Meziříčím na Vsetínsku prošla rekonstrukcí, která stála bez DPH téměř miliardu korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tam dala upravit železniční svršek i spodek, mosty a technologická zařízení. Cílem bylo zvýšit na trati rychlost vlaků i bezpečnost cestujících.