Děčín o víkendu na rok a půl zavře hlavní průtah městem

V neděli se v Děčíně na osmnáct měsíců uzavře páteřní tah městem a do zdejších ulic vůbec nebudou smět vjet kamiony nad dvanáct tun. Řidiči se musí připravit na změnu dopravního značení, objížďky a zřejmě i kolony. Od soboty se mění i jízdní řády zdejší MHD.

Důvodem velkých dopravních změn je stavba Vilsnické spojky, kvůli níž bude uzavřena křižovatka Pětimostí. Město na stavbu přeložky čekalo pětatřicet let. Náklady na vybudování téměř dvou kilometrů silnice s mimoúrovňovou křižovatkou, mosty a kruhovým objezdem jsou 474 milionů korun bez DPH. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Výstavba začala v září a potrvá 18 měsíců.

Po celou dobu stavby bude odkláněna nákladní doprava. „Nemůžeme připustit, aby do centra vjely kamiony. Po domluvě s dopravní policií jsme požádali o zákaz vjezdu vozidel nad 12 tun,“ uvedla primátorka Marie Blažková (ANO). Dodržování zákazu vjezdu kamionů bude kontrolovat dopravní policie.

Primátorka: Bude to náročné a stresující

V sobotu se kvůli dopravním komplikacím změní jízdní řády linek MHD. Upraveny budou také některé přechody pro chodce nebo parkovací místa v Podmoklech. „Nejdříve bylo instalováno značení na omezení parkování v Podmoklech, pokračovat budou další úpravy pro změnu dopravní situace. V sobotu bude vytvořen okruh v Děčíně IV a osazení betonových zábran na kruhovém objezdu u Mototechny. V neděli dopoledne pak bude definitivně uzavřen sjezd z Nového mostu,“ uvedla primátorka.

Nový most spojuje břehy Labe a využívají ho řidiči jedoucí ve směru z Liberce na Ústí nad Labem a Teplice. Ve směru na Liberec projede za hodinu podle měření odborníků 1500 vozidel, v opačném směru je to 1000 aut za hodinu, z toho je asi 20 procent kamionů.

Řidiči jedoucí jen do Ústí by měli podle doporučení odborníků využívat trasu podél pravého břehu Labe. „Pohyb auty bude problematický prakticky po celou dobu stavby. Je bohužel nutné si přiznat, že to bude opravdu velmi náročné a stresující,“ uvedla Blažková.

Spojka má snížit hluk a prašnost

Budovaná spojka je posledním z úseků komplexní přestavby průtahu silnic I/13 a I/62 městem. Podle ŘSD odvede tranzitní dopravu z Ústecké ulice, sníží se tak hlučnost a prašnost v obytné zástavbě a zjednoduší se doprava v okolí průmyslové zóny Rozbělesy. Podle posledních výsledků sčítání dopravy projede po silnici I/62 mezi Ústím nad Labem a Děčínem v průměru přes 9000 aut za den.