Policisté kontrolovali řidiče na D1. Zajímali se o reflexní vesty

Dopravní kontrola

Na reflexní vesty ve vozidlech se při středeční dopravní akci zaměřili dopravní policisté. Řidiče kontrolovali na ostravské části dálnice D1. Chtěli tak upozornit na velký nárůst počtu lidí, kteří byli nejen na této dopravní tepně usmrceni jiným vozidlem.

Povinnou reflexní vestu měli v kontrolovaných vozidlech všichni řidiči. „Někteří z nich ji ale nemohli nejprve najít,“ uvedl redaktor ČT Radek Wiglasz, podle něhož policisté doporučují, aby tento bezpečnostní prvek měli šoféři pod sedadlem nebo ve dveřích.

„Policisté doporučují, aby v automobilech měli řidiči vestu i pro spolujezdce,“ dodal Radek Wiglasz. Upozornil přitom na nárůst počtu osob, které byly letos na českých silnicích sraženy jiným vozem. Podle policejních statistik jde o 95 lidí.

Nebezpečná ledovka na D1. Záběry přímo z kabiny vozu (zdroj: ČT24)

Nebezpečné přebíhání řidičů po D1 při nedělní dopravní nehodě.

Nejvíce přestupků páchají Poláci

Nejvíce přestupků na dálnici D1 vedoucí Moravskoslezským krajem mají letos na svém kontě polští řidiči. Poláci jsou také pokutováni častěji než domácí řidiči. Vyplývá to z policejních statistik, které již dříve poskytla mluvčí moravskoslezské policie Lenka Sikorová.

Do listopadu letošního roku na úseku dálnice D1 v Moravskoslezském kraji evidují policisté 3302 přestupků. „Čeští řidiči spáchali 1332 z nich. Téměř 1400 přestupků v silničním provozu se dopustili řidiči z Polska, 571 přestupků bylo spácháno ostatními cizinci,“ uvedla mluvčí.

  • Za překročení rychlosti v tunelu u Klimkovic na Novojičínsku na dálnici D1 řidiči od konce letošního roku mají dostávat pokuty. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tam instalovalo kamerový systém pro měření úsekové i okamžité rychlosti. Případné přestupky budou řešit úředníci ostravského magistrátu.
  • V tunelu Klimkovice bude měřena úseková rychlost ve všech jízdních pruzích v celé délce tunelu a okamžitá rychlost na vjezdu do tohoto úseku. Spolu s tím bude možné detekovat vozidla převážející nebezpečné náklady. Zařízení instalované v tunelu obsahuje indukční smyčky detekující průjezdy vozidel, vozovkové piezoelektrické snímače detekce náprav a kamerové systémy s vysokým rozlišením rozpoznávající registrační značky projíždějících vozidel. Systém také umožní okamžité porovnávání registračních značek projíždějících automobilů s databází odcizených vozidel. Systém bude také rozpoznávat mezinárodní identifikační značky umístěné na vozidlech převážejících nebezpečné náklady.

Dva polští řidiči při listopadové kontrole překročili rychlost o více než 50 kilometrů za hodinu. V dalších deseti případech překročili polští řidiči rychlost o 30 a více kilometrů za hodinu, šestnáct překročilo rychlost o méně než třicet kilometrů za hodinu, stejně jako čtyři řidiči slovenské státní příslušnosti.

Vážnou nehodu v regionu loni způsobil polský řidič Slawomir Wojciech Sondaj. I přes svítící červené světlo vjel s kamionem naloženým plechy ve Studénce na Novojičínsku na železniční přejezd. Závory jej uvěznily a vzápětí do jeho kamionu narazil vlak Pendolino. Nehodu tři lidé nepřežili. Soud za to polskému řidiči uložil trest 8,5 let.