Hlavní železniční trať mezi jihem a severem Moravy přetnula výluka

Cestující vlakem z Brna do Ostravy či Olomouce čekají komplikace. Od úterního rána je totiž na trati výluka kvůli stavebním pracím a všechny rychlíky a osobní vlaky mezi Vyškovem a Nezamyslicemi nahradily autobusy. Výluka potrvá až do příštího úterý.

Kvůli vytíženosti trati se výluka dotkne tisíců cestujících. Přesná čísla ale České dráhy odmítly z obchodních důvodů poskytnout. Jisté ale je, že výluka se denně dotkne zhruba třiceti vlaků kategorie R mezi Brnem a Hulínem, pak okolo dvaceti vlaků kategorie R mezi Brnem a Nezamyslicemi, dále několika spěšných vlaků v úseku Brno–Kojetín a zhruba padesátky osobních souprav mezi Vyškovem a Přerovem.

Výluka je kvůli pracím v úseku Vyškov až Nezamyslice
Zdroj: ČT24

Vlaky od úterního rána nahradila autobusová doprava. Jako náhrada rychlíků směřující do Ostravy a Bohumína jezdí od brněnského hlavního nádraží expresní autobusy. Z počáteční zastávky vyráží ve stejný čas jako vlaky a bez přestávky jedou až do Hulína, kde cestující přesednou na vlak a budou do cílových stanic pokračovat dále po trati. 

Z Brna vyjíždí také vozy, které staví v zastávkách Vyškov a Kojetín, které ale vyráží o 14 minut dříve, než jaký je odjezd vlaků v jízdním řádu. Autobusy směřující do Olomouce a do Šumperka pak vyrazí z Brna v termínu pravidelného odjezdu vlaků a zastaví ve Vyškově a v Ivanovicích na Hané. Do vlaku lidé přestoupí v Nezamyslicích.

Výluka na trati Brno–Olomouc (zdroj: ČT24)

Výluky na trati mezi Brnem a Olomoucí, respektive Přerovem jsou poměrně časté. Důvodem je její stáří. Správa železniční dopravní cesty nyní platí jen nejnutnější opravy, protože se očekává, že v budoucnu nahradí jednokolejnou trať s malou kapacitou trať dvoukolejná s rychlostí až 200 km/h. Nyní se chystá zpracování první projektové dokumentace a předpokládá se, že by mohla být v provozu od roku 2025.

Více informací o jízdních řádech naleznou lidé také na webových stránkách Českých drah. 

Od úterý se také pracuje v úseku Nedvědice–Rožná, což ovlivní dopravu na trati mezi Žďárem nad Sázavou a Novým městem na Moravě. Pak dále v úseku Hodonín–Čejč, což je naopak na trati Hodonín–Zaječí. Potom ještě v úseku Veselí nad Moravou – Strážnice, který je na cestě z Hodonína do Nového Mesta nad Váhom.