Doučování pomáhá dětem z vyloučených lokalit k lepším výsledkům ve škole. Zájem je veliký

Zájem o dlouhodobé doučování u dětí ze sociálně vyloučených lokalit v Brně roste. Neziskové organizace, které doučování nabízí, musí zájemce dokonce zapisovat do pořadníků. Dobrovolníků pro tuto službu je stále nedostatek.

Sedmiletý Vojta chodí na doučování od první třídy. Třikrát týdně procvičuje to, co mu dělá ve škole problémy. Nejvíc prý bojuje se čtením. Na doučování přihlásila syna i Lenka Horvátová. Chce, aby byl ve škole úspěšný. „Já jsem nedodělala školu, ale chci, aby ji můj syn dodělal. Aby z něj něco bylo a někam to dotáhl,“ vysvětluje Lenka Horvátová.

Doučování romských dětí se v Brně věnují hned tři organizace. Muzeum romské kultury s ním začalo už před dvanácti lety a zájem je každý rok větší. Některé děti už musí z kapacitních důvodů i odmítat. „Když jsme minulý rok spustili registraci, tak touto dobou jsme měli zaregistrovaných čtyřicet dětí. V současné době jich je šedesát tři,“ počítá koordinátorka Muzea romské kultury Petra Bandouchová.

S učením pomáhá v Muzeu Romské kultury asi pětadvacet dobrovolnic a dobrovolníků. Potřeba jich je ale minimálně o polovinu víc. Většina z nich totiž může docházet jen občas. „Já pracuji jako lektorka angličtiny na volné noze, vyšetřila jsem jedno odpoledne na to, abych tady mohla trávit čas,“ říká dobrovolnice Jana Šafaříková.

Muzeu by mohla pomoci spolupráce s Masarykovou univerzitou. Studenti z pedagogické fakulty tam totiž od nového semestru mohou chodit na praxi.