Mosty jsou rozkopané, ale bez dělníků. Firma zakázky vzdala

Události v regionech: Mosty v Táboře a Strakonicích nebudou opravené v termínu (zdroj: ČT24)

Rozestavěné mosty v Táboře a Strakonicích zejí prázdnotou. Společnost SDS Exmost, která je opravovala, staveniště opustila kvůli finančním potížím. Problém je hlavně v Táboře, kde každý další den uzavírky Švehlova mostu působí značné komplikace.

Most Antonína Švehly v Táboře je součástí trasy na Sudoměřice u Bechyně, popř. Týn nad Vltavou, ale již od Velikonoc je uzavřený. Komplikace spojené s opravou mostu měly trvat do konce roku, nyní je ale jisté, že potrvají déle. Společnost, která měla na mostě pracovat, se zakázky kvůli dluhům vzdala. Jihočeský kraj, který je investorem stavby, následně vypověděl smlouvu.

S problémem se musí vypořádat především táborští obyvatelé a vedení města. Objízdná trasa je komplikovaná, vede po úzkém mostku a neosvětlené cestě. Navíc se týká i místní autobusové dopravy. Radnice se proto obrátila na kraj. „Žádáme o navýšení prostředků na to, aby městská hromadná doprava do postižených částí mohla být navýšena,“ uvedla místostarostka Michaela Petrová (Jinak!).

Kraj však především musí zajistit, aby zpoždění bylo co nejmenší. Radní pro dopravu Antonín Krák (ČSSD) slíbil, že výběrové řízení na nového zhotovitele vyhlásí co nejdříve.

Tábor ale není jediné místo, kde SDS Exmost odešla od rozdělané práce. Totéž se stalo i ve Strakonicích. „Měl by jít dopis z naší firmy, že nejsme schopni zakázku dokončit,“ uvedl stavbyvedoucí Zdeněk Argaláš. Oprava strakonického mostu Jana Palacha je však podstatně dále, než je tomu v případě táborského mostu. Chybí už jen chodník, zábradlí nebo poslední úprava silnice.

Ředitelství silnic a dálnic, které je ve Strakonicích investorem, přesto bude muset vypsat nové výběrové řízení na firmu, která stavbu dokončí. Mluvčí ŘSD Jan Rýdl je však přesvědčen, že „do zimy bude most hotov“.

Starosta Břetislav Hrdlička (Strakonická veřejnost) zdůraznil, že není zbytí vzhledem k tomu, jak je most vytížený. Jen nákladních aut přes něj denně projede 1700. „Pokud bude náledí, budou tam technická vozidla a podobně, pak se jezdí pomaleji a opatrněji. To by se místo znatelně ucpávalo,“ obává se.