Objížďky končí. Na bohumínské nádraží se vrátí většina vlaků

Už tento pátek začne na bohumínské nádraží na Karvinsku, kde v únoru hořelo, opět jezdit většina vlaků. A to díky provizornímu zabezpečovacímu zařízení. S výjimkou tří spojů do Polska budou vlaky v tomto významném železničnímu uzlu znovu jezdit podle platného jízdního řádu.

Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové vlaky směřující na Slovensko nemusejí využívat objížďky přes Havířov. Také osobní soupravy pojedou od pátku opět podle jízdního řádu platného od loňského prosince. Jediná změna se bude nadále týkat tří souprav mezi Prahou a Varšavou.

„Spoje EC 112 a EC 113 pojedou z provozních důvodů nadále mimo Bohumín, cestující mohou přestoupit na ostravském hlavním nádraží,“ uvedla Šubová. Spoj EC 113 vyjíždí v 06:24 z Prahy a spoj EC 112 ve 13:38 z Varšavy. Vlak EC 117, který vyjíždí z Prahy ve 14:24, sice pojede přes Bohumín, nepoveze ale přímé vozy do Žiliny.

Do Bohumína, který je významným železničním uzlem, se postupně vrátí i další činnosti, které zde byly před únorovým požárem zcela běžné – například možnost výměny lokomotiv a spojování či posun souprav.

Zatím jen provizorium, hotovo na konci roku

„V pátek by mělo být řízení stanice napojeno na provizorní ovládání. K dispozici by měla být všechna nástupiště a cestující by neměli poznat rozdíl v kvalitě cestování,“ upřesnil mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Uvést nádraží do stavu jako před požárem se ale podle něj pravděpodobně nepodaří dříve než na konci letošního roku.

Illiaš upřesnil, že s vjezdem do depa by dráhy neměly mít žádné problémy či omezení. Podotkl pouze, že se příslušné výhybky musejí zatím ovládat ručně.

Tento týden už v Bohumíně začala fungovat signalizace na přejezdech, kterou požár rovněž vyřadil z činnosti. Způsobená škoda se zatím odhaduje až na 200 milionů korun. Hořely rozvaděče, rozvody a zabezpečovací zařízení. Zničená technologie, která ovládá přes 150 výhybek, se buduje celá znovu. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti.