Nový spor v pražské koalici: ANO nechce změny parkování

Události v regionech: Další problém pražské koalice (zdroj: ČT24)

Největší klub v pražském zastupitelstvu, který reprezentuje hnutí ANO, se postavil proti rozšíření zón placeného stání. České televizi to potvrdila předsedkyně pražského výboru pro dopravu Jarmila Bendová (ANO). Další dvě koaliční uskupení informace zaskočila a rozzlobila.

Pražští zastupitelé za hnutí ANO jednali o parkovacích zónách a většina z nich dala najevo, že si jejich rozšíření nepřeje. „Bylo to informativní, abychom měli představu, kdo je pro parkovací zóny, a kdo ne. (…) Většinově byli proti parkovacím zónám,“ uvedla Jarmila Bendová.

Vedení města připravuje úpravy, které by jednak rozšířily zóny placeného stání do dalších částí města, ale také změnily pravidla v centrálních městských částech, kde systém již funguje. Zastupitelé ANO ale tvrdí, že je systém příliš složitý a nelíbí se jim některé podmínky. Chtěli by například, aby parkovací lístky platily na více místech.

„Jsou odvedeny dva roky práce,“ zlobí se Dolínek

Že by se ANO mohlo postavit proti změnám v parkování v Praze, se nelíbí náměstkovi primátorky Petru Dolínkovi z koaliční ČSSD, která  rozšíření zón připravuje. „V případě, že je to pravda, že by klub ANO potvrdil, že je proti rozšíření parkovacích zón, pro mě je to šokující. Je to nezodpovědné, už jsou odvedeny dva roky práce, je podepsána smlouva na dodávku parkomatů,“ ohradil se Dolínek ostře proti možnosti, že by se svým návrhem neuspěl.

Že by mohlo rozšíření zón placeného stání spadnout pod stůl nebo se kvůli námitkám ANO zdržet, se nelíbí ani radnicím některých městských částí. Zejména čtvrti, které sousedí s místy, kde již parkovací zóny jsou, rozšíření již dlouho požadují. „Praha 6 čeká na zóny minimálně osm, spíše více let. Nevidím jediný rozumný důvod, proč bychom po dlouhém čekání neměli mít možnost zóny na Praze 6 mít,“ řekla místostarostka šesté městské části Petra Kolínská (SZ).

Zóny placeného stání fungují v Praze bezmála dvacet let. Ve druhé polovině 90. let začal vznikat systém s modrými zónami určenými pro rezidenty s parkovací kartou a zónami pro návštěvníky s časově omezeným placeným stáním v Praze 1. V minulém desetiletí se rozšířil také do Prahy 2, 3 a 7.  Praha 5 a 8 v minulosti připravovaly vlastní systémy, které měly odlehčit lokalitám sousedícím s městskými částmi s placeným parkováním, nakonec ale plány přehodnotily.