Do Karlových Varů povede dálnice, ale jen papírově. Hotová může být o čtyři roky dřív

Události: Rychlejší stavba dálnice (zdroj: ČT24)

Poslední úseky dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary by podle původních plánů měly stavební firmy zahajovat až po roce 2025. Kraj ale přišel s návrhem na urychlení stavby, který by proces o čtyři roky zkrátil. Nicméně „dálnice“ se řidiči dočkají už po Novém roce, kdy silnice získá označení D6.

V současnosti se musí zhruba 10 tisíc řidičů denně jedoucí mezi Prahou a Karlovými Vary spolehnout na velmi vytíženou úzkou silnici. Kvůli nadměrnému zatížení se na ní i často bourá. Představa, že by se poslední části víceproudé komunikace začaly stavět až v roce 2025, se proto řidičům nelíbí.

Že je rozšíření silnice zapotřebí dřív, tvrdí i krajští politici. Zatím se však věci posunou jenom papírově. „Celé léto jsme četli, jak právě na šestce dochází k nehodám, bohužel i smrtelným, takže je to jednoznačně i o posílení bezpečnosti," říká náměstek hejtmana Karlovarského kraje Jakub Pánik (ČSSD).

Hlavní dopravní tepna z Karlových Varů na Prahu dostane po Novém roce název D6. Po novém čtyřkilometrovém úseku dálnice mezi Bošovem a Lubencem se řidiči svezou už na podzim. Dále ale budou muset pokračovat po staré silnici. Řidiči tedy i tak většinu trasy do hlavního města budou muset dál překonávat po staré úzké dvouproudé silnici, na které se téměř nedá bezpečně předjíždět.

Skutečně by po dálnici z Karlových Varů do Prahy mohli ale lidé jezdit o čtyři roky dřív, než ministerstvo dopravy předpokládá. Ředitelství silnic a dálnic souhlasí a ani stavební firmy s posunutím termínů problém nemají. Práce i zajištění potřebné techniky by si zvládly rozvrhnout tak, aby dálnici postavily ve stanoveném čase. Posunutí termínů vidí jako reálné.

Dálnice mezi Karlovými Vary a Prahou bude stát celkem 30 miliard korun. Dělníci zatím postavili přibližně 30 ze 110 kilometrů. Největší problém tak podle Ředitelství silnic a dálnic představují výkupy pozemků. Změny musí ještě odsouhlasit ministerstvo dopravy.