Pára jezdí na jindřichohradecké úzkokolejce i během sucha - za ní pak hasicí vůz

Nostalgické jízdy parních vlaků teď kvůli extrémnímu suchu nemají na růžích ustláno, některé z nich zakázaly přímo krajské úřady v obavě před vznikem požáru. Jenže pro jindřichohradeckou úzkokolejku znamená období letních prázdnin hlavní zdroj celoročních příjmů – na této trati se tak jezdí dál. Vůbec poprvé v historii ale vypravují za každým parním i protipožární vlak, ze kterého hlídky kropí porost podél trati.

Na trati jezdí stařičká parní lokomotiva, její strojvůdce František Pašek musí v těchto horkých dnech vedle návěstidel sledovat také porost rostoucí kolem trati: „Musím sledovat, jestli někde něco netrousíme, aby potom nehořelo."

Za každým vlakem pak jede protipožární drezína. Hlídka sleduje kouř z lokomotivy, a pokud z komína létají jiskry, přijde na řadu hašení – drezína pojme 1000 litrů vody.

Podle hasičů právě minulý týden hlídky z drezíny zabránili většímu požáru. Takovou ochranu proto považují za dostatečnou. „Ještě před příjezdem naší jednotky to uhasila drezína, která jela za lokomotivou," popisuje mluvčí jihočeských hasičů Jana Neškodná.

Parní vlaky jezdí o prázdninách denně (zdroj: ČT24)

Období letních prázdnin znamená pro jindřichohradeckou úzkokolejku hlavní sezonu – parní vlaky na trať mezi Jindřichovým Hradcem, Kamenicí nad Lipou a Novou Bystřicí vyrážejí denně. Po prázdninách budou cestující vozit jen o víkendech.