Neprojedeš! Strahovský tunel se napojuje na Blanku

Praha – Deset dnů nebudou moci řidiči projíždět Strahovským tunelem, který je důležitou součástí vnitřního silničního okruhu Prahy a nejrychlejší spojnicí Prahy 5 a 6. Technická správa komunikací zdůvodnila uzavírku napojováním navazujícího tunelového komplexu Blanka. Ten také vystřídá Strahovský tunel v pozici nejdelšího tunelu ve městě. Uzavírka začne v sobotu v 8:00.

Šestikilometrová Blanka se podle všeho otevře v termínu – byť zdaleka není první. Ještě předtím ale její napojování na sousední Strahovský tunel více než na týden zkomplikuje dopravu v Praze. Začíná ráno 4. července a potrvá až do rána 14. července. Původně magistrát schválil zahájení uzavírky až v sobotu v poledne, to se ale změnilo. „Původně avizovaný termín na sobotních 12:00 se na základě rozhodnutí magistrátu mění a uzavírka začne dříve,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Dalších tunelů na Městském okruhu, které se Strahovským tunelem sousedí, se uzavírka již netýká. Omezení se ale nedotkne pouze řidičů na samotném vnitřním okruhu, ale i na mnoha dalších místech. Jednak půjde o okolí mimoúrovňové křižovatky na Smíchově, kde se mohou tvořit kolony ze sjíždějících aut.

Oficiální objízdná trasa povede obousměrně ulicemi Patočkova, Bělohorská, Kukulova a Plzeňská. Jde ale o výraznou zajížďku. Například při cestě z Letné na Smíchov proto bude rychlejší jet Malou Stranou, řidiči přijíždějící ze severu Prahy zase mohou zahltit magistrálu.

Nakolik se jízda prodlouží

trasa z Vítězného náměstí na Zbraslavské náměstí

  • Strahovským tunelem: 16 km (cca 20 min)
  • přes Újezd: 17 km (cca 25 až 30 min)
  • kolem Masarykova stadionu: 19 km (cca 30 min)
  • po magistrále a Ječné: 21 km (cca 30 až 45 min)
  • po oficiální objízdné trase: 23 km (cca 30 min)
  • po Pražském okruhu: 27 km (cca 25 min), nutná dálniční známka

Při uzavírce dělníci napojí celý komplex Blanka, jehož součástí jsou tunelové úseky Brusnice, Dejvice a Bubeneč, na strahovský velín. „Během prací při propojování obou systémů nebudou dostupná dopravní zařízení ani bezpečnostní technologie ve Strahovském tunelu, včetně kamerového systému, která jsou z hlediska bezpečnosti provozu nezbytná pro prevenci a případnou eliminaci či řešení mimořádných událostí v tunelu. Provoz bez tohoto vybavení by nemohl být považován za bezpečný,“ zdůvodnil potřebu tunel na čas uzavřít náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. Navíc stavbaři provedou nutné úpravy křižovatky a dopravního značení na Malovance.