D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se přes noc zcela zastavila

Na devět hodin byl zcela uzavřen jízdní pás dálnice D1 směrem na Brno mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na Žďársku. Dělníci totiž osazovali nosník nového dálničního nadjezdu na 162. kilometru. Doprava byla přerušena do 6:00 v neděli ráno. Auta musela tento úsek objíždět po souběžné silnici druhé třídy.

Na plynulost dopravy po dobu uzavírky na D1 dohlíželo pět policejních hlídek. Stavba nového mostu nad dálnicí je součástí rekonstrukce D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

  • Dana Čírtková, policejní mluvčí: "Policisté budou na začátku a na konci toho úseku i na objízdných trasách, aby byli schopni provoz regulovat, případně řídit, kdyby tam došlo k nějakým komplikacím."

Dělníci během noční uzavírky osadili čtyři nosníky nového nadjezdu u Bíteše, pracovali nad pravým jízdním pásem. V 05:00 byly nosníky na svém místě. „Trvalo to delší dobu, než kdybychom to dělali ve dne,“ řekl Petr Černík ze stavební firmy Alpine. Po dokončovacích pracích z D1 musel být odsunut mohutný jeřáb. Druhá část nadjezdu se bude stavět počátkem dubna. Levý jízdní pás bude v té době uzavřen kvůli výměně cementobetonového krytu. Auta budou jezdit v obou směrech po jedné polovině dálnice.

Uzavírka dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bítěší
Zdroj: ČT24
  • Pavla Mrkvičková, redaktorka ČT: „Další omezení trvá mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou - mezi 103. a 114. kilometrem ve směru na Brno. I tady je kvůli přípravám na modernizaci D1 zúžená doprava, rychlost je omezena na 80 km/h.“

Stavba nového mostu nad dálnicí je součástí oprav D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. U Bíteše byly kvůli rozšíření dálnice zbourány celkem tři nadjezdy, obnoveny budou dva. Na prvním, který překlenuje D1 na 156,5 kilometru poblíž vsi Jáchymov, už byly nosníky instalovány loni. Nadjezd na 162. kilometru umožní přístup k zemědělským pozemkům kolem dálnice.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků. Opravy devítikilometrového úseku na Žďársku provádí sdružení tvořené firmami OHL ŽS a Apline Bau CZ.

Rekonstrukce dálnice D1 v roce 2015
Zdroj: ČT24