D1 čeká o víkendu první letošní „modernizační“ uzavírka

Na dálnici D1 opět naplno vypukne modernizace. Již ve čtvrtek se práce, které zatím probíhají u Velké Bíteše, rozšíří i na úsek Jihlava – Větrný Jeníkov. Především ale řidiče čeká první letošní uzavírka, která s rekonstrukcí souvisí. V noci ze soboty na neděli stavbaři na dvanáct hodin uzavřou úsek Lhotka – Velká Bíteš ve směru na Brno.

Kvůli osazování nosníků nového dálničního nadjezdu na 162. kilometru bude dálnice D1 ve směru na Brno uzavřena od sobotních 21:00 do nedělních 9:00. Řidiči budou muset objíždět celý úsek mezi Lhotkou (exit 153) a Velkou Bíteší (exit 162), a to po staré silnici II/602, která vede podél dálnice.

Že bude dálnice skutečně průjezdná v devět hodin v neděli dopoledne, přitom není zcela jisté. Obdobné uzavírky se totiž v minulosti často protáhly, občas i o několik hodin.

V době uzavírky již bude omezen provoz také mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem. Již ve čtvrtek začne v úseku příprava na rekonstrukci jízdního pásu ve směru na Prahu. V opačném směru budou dělníci připravovat provizorní značení a svodidla, bude se proto jezdit pouze v jednom pruhu s výjimkou páteční odpolední špičky, kdy budou k dispozici dva pruhy. Koncem března potom začne vlastní modernizace, při které se bude obousměrně jezdit v jedné polovině dálnice, řidiče tak budou čekat zúžené jízdní pruhy a betonová svodidla. Stavbaři měli práci dokončit již loni na podzim, Ředitelství silnic a dálnic však po dokončení rekonstrukce směru na Brno rozhodlo o pozastavení modernizace u Jihlavy kvůli obavě z brzkého příchodu zimy. Druhá polovina vozovky tak ještě zůstala ve starém.

Práce mezi Lhotkou a Velkou Bíteší začaly již v prvním březnovém týdnu. I tento úsek měl být hotov loni, stavbu však zdržel spor mezi dodavatelem a ministerstvem dopravy o vícepráce. I u Velké Bíteše zbývá dokončit jeden jízdní pás.

Modernizace se týká dálničního úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Její součástí je důkladná rekonstrukce samotné dálnice, přestavba nadjezdů a také rozšíření obou jízdních pásů. Všechny práce by měly být hotové po šesti letech. ŘSD chce letos zahájit přípravné práce v úsecích Hvězdonice–Ostředek, Měřín – Velké Meziříčí západ a Ostrovačice–Kývalka.