Dokončení Blanky nechte na nás, nabízí Metrostav Krnáčové

Praha - Stavební firma Metrostav nabídla pražskému magistrátu, že kompletně převezme odpovědnost za dokončení tunelu Blanka včetně technologické části. Pražské primátorce Adrianě Krnáčové to v dopise napsal předseda představenstva Metrostavu Jiří Bělohlav. Výměna vodou poškozených kabelů má otevření tunelu podle dodavatelské firmy ČKD DIZ zpozdit o dalších více než osm měsíců.

„Naše firma je okamžitě připravena zahájit s hlavním městem Prahou jednání o převzetí kompletní odpovědnosti za dokončení celého projektu Blanka včetně technologické části. Jsem si jist, že v úzké spolupráci dokážeme oživit toto krásné dílo v rozumném termínu,“ píše Bělohlav v dopise.

K poškození kabelů došlo v důsledku přívalových dešťů a vlhkého prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy uzavřené s dodavatelem technologií nepočítaly. ČKD Praha DIZ minulý týden vypracovala harmonogram objednávky a následné výměny poničených kabelů. Stále ale není jasné, kdo práce zaplatí. Magistrát již oznámil, že výměnu platit nehodlá. Podle některých informací by práce mohly vyjít na stovky milionů až na miliardu korun.

ČKD jakékoli pochybení odmítá. „Náš postoj je pořád konzistentní a měnit jej nebudeme. ČKD Praha DIZ veškeré své dodávky řešila zcela v souladu s projektem a zadáním objednatele. Na rizika bylo upozorňováno opakovaně, což doložíme jednotlivými zápisy z kontrolních dnů včetně návrhů možných řešení, které jsme nad rámec svých povinností předkládali,“ uvedl na počátku března mluvčí firmy Karel Samec.

Metrostav nabídl převzetí odpovědnosti za dokončení Blanky (zdroj: ČT24)

Ve středověku by tunel prohlásili za prokletý

Blanka měla být původně otevřena v roce 2011. Poté vedení města termín několikrát odložilo, mimo jiné na jaro loňského roku, poté na prosinec a naposledy chtěli politici slavnostně pásku přestřihnout letos v dubnu. Podle údajů od ČKD Praha DIZ se ale strategická dopravní stavba neotevře dříve než na konci letošního roku.

Důležitou dopravní stavbu, která vyjde na 37 miliard korun, provázejí problémy od začátku. Rozhodčí soud už loni řešil spory se stavební firmou Metrostav o miliardové částky. Dosud pak pokračuje soudní pře se stavebním dozorem, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).

Jak šel čas s Blankou

  • 303790 » Dolínek: Dokud nebudeme mít všechny záruky, Blanku nepřevezmeme
  • 303464 » Krnáčová o vlhkých kabelech v Blance: Asi to dělal nějaký debil