Z Mělníka na Václavské náměstí na jednu jízdenku

Praha – Cestování z Mělnicka do Prahy bude od dubna jednodušší. Středočeský kraj se spolu s hlavním městem dohodly na sloučení integrované dopravy. Lidé se tak do centra metropole dostanou levněji a na jednu jízdenku.

Z autobusového nádraží v Mělníku jezdí do Prahy denně v průměru okolo čtyř tisíc lidí. Každý z nich musí nyní kupovat minimálně dvě jízdenky, jednu do Prahy a druhou na cestu metrem nebo tramvajemi. Od dubna ušetří, například pro studenta to znamená minimálně 500 korun měsíčně.

Nově budou moci lidé z Mělnicka využívat předplatní kupony – měsíční nebo čtvrtletní. „Cestující budou moci používat jeden jízdní doklad jak na městskou dopravu v Praze, tak i v jednotlivých městech ve středních Čechách a také na spojení mezi těmito městy. Lidé, kteří jezdí pravidelně, ušetří měsíčně kolem 1000 korun,“ řekl Filip Drápal, mluvčí ROPID.

To, že úspora může být tak vysoká, Filip Drápal zdůvodnil tím, že na uvedených linkách dosud nebylo žádné předplatní jízdné. „To znamená, že cestující, kteří jezdili každý den, museli pokaždé platit u řidiče autobusu poměrně vysokou částku. A díky tomu, že se zavádí předplatní kupony, měsíční nebo čtvrtletní, je tam ta vysoká úspora,“ řekl Drápal.

První místostarosta Mělníka Milan Schweigstill (TOP 09) konstatoval, že integrace dopravy se podařila po pěti letech jednání – rozeběhlo se v roce 2010.

Integrace Mělnicka a Neratovicka od dubna 2015

Schéma vedení linek

Schéma vedení linek v Mělníku

Schema vedení linek v Neratovicích

Linky na území Prahy související s integrací

Změny na jednotlivých linkách

Tarifní informace

Zdroj: ROPID

V současnosti zajíždějí autobusy z Mělnicka do Prahy-Holešovic. Nově by měly končit na Ládví, což by ale mohl být problém. Každý den jich bude víc než stovka. Radnice Prahy 8 už před rokem kvůli strachu z nárůstu dopravy začlenění Mělnicka do pražské integrované dopravy zabránila. Teď situaci komentuje velmi opatrně.

„V rámci změn bychom chtěli dosáhnout úbytku aut Středočechů a ulehčení parkovací zátěže v okolí metra Kobylisy a Ládví. V současné době nemáme dostatečné informace, které bychom měli získat na jednání 24. března,“ uvedl Karel Šašek (ČSSD), radní pro dopravu Prahy 8.

Autobusy z Mělnicka by nově měly končit na Ládví
Zdroj: ČT24

Filip Drápal se ale domnívá, že zvýšený počet autobusů ve srovnání s tím, co už na Ládví jezdí, místní obyvatelé ani nepoznají.

Změny začnou platit v úterý 7. dubna. Kompletně by se Pražská a Středočeská integrovaná doprava měly sloučit nejpozději v roce 2019.

Integrace pražské a středočeské dopravy (zdroj: ČT24)