Výstavba nového mostu v Karlových Varech

Karlovy Vary - Nový most přes Ohři už za dva měsíce spojí další části Karlových Varů. Stavba je součástí silničního průtahu. 130 metrů dlouhý most odvede část dopravy směřující na Plzeň a ulehčí tak provozu v centru města. Nový most bude zavěšený na 32 ocelových lanech. Stavba zatím drží na dočasných podpěrách. Ještě asi týden bude trvat, než dělníci všechna lana napnou.

Stavbyvedoucí Martin Nožička vysvětlil, že se lana napínají postupně po dvojicích, symetricky na každé straně pilony a síla se do toho vnáší také postupně. Proto je to technologicky hodně náročná stavba, hlavně na přesnost. Přemostění Ohře zavěšené na lanech bude vůbec první na Karlovarsku. Jeho výstavba je náročnější než u klasického mostu.

Projektanti ale zvolili tento typ konstrukce hlavně proto, aby mohl být co nejníže nad řekou a zároveň splňoval bezpečnostní podmínky. Projektant Jan Procházka dodal, že v blízkosti mostu leží nízko položený kruhový objezd a most musí překonat stoletou vodu. Most, který poprvé spojí karlovarské čtvrti Rybáře a Tuhnice, by měl ještě letos výrazně ulehčit dopravě. Nebude to ale na dlouho.

Město chce po jeho zprovoznění uzavřít dosud nejvytíženější Chebský most. Ten je už několik let ve špatném technickém stavu. Petr Keřka (ODS), náměstek primátorky Karlových Varů, k tomu dodal, že zhruba do pěti let musí být přikročeno ke generální opravě Chebského mostu. Kromě aut mohou nový most na obou stranách využívat i chodci a cyklisté. Otevřen bude na konci října.