V Ústí nad Labem mají „čtvrť prominentů“

Ústí nad Labem - V Ústí nad Labem mají zvláštní čtvrť. Bydlí zde někteří radní a vlivní podnikatelé. To by nebylo divné, ale ústecká radnice zaplatila již desítky miliónů korun za stavbu infrastruktury právě v této čtvrti. Do ulice radních nechal magistrát navíc nainstalovat značku zákaz vjezdu. A to i přesto, že tam není téměř žádný provoz a se značkou nesouhlasí ani policie.

Nové silnice, chodníky nebo kanalizaci zaplatil ústecký magistrát v Nových Skoroticích. Bydlí tady třeba náměstek primátora Jan Řeřicha nebo radní za ODS Petr Ryšavý a Tomáš Nedvěd. Sousedí s nimi například šéfové vlivných stavebních firem, mezi nimi Martin Krupička. Jeho firma Lupeko opravovala pro město střechu domu kultury a naposledy pracovala i v Markvarticích u Děčína. Tady stavěla pro Povodí Ohře opěrnou zeď u potoka, který sousedí s chatou rodiny ústeckého primátora Jana Kubaty. Opoziční zastupitelé to kritizují. „Město během let 2004 a 2005 zaplatilo celkem 28 miliónů,“ přiznává Václav Groulík z tiskového odboru města. „Abychom financovali soukromý majetek soukromých investorů, to mi přijde skutečně zvláštní,“ říká opoziční zastupitel Jaroslav Kubín.

Ale to není všechno. Do ulice, kde bydlí právě radní, by se nikdo jiný neměl dostat. Počátek asi dvousetmetrové ulice je totiž osazen značkou zákaz vjezdu. Ústecký magistrát nechal značku nainstalovat i přesto, že v ulici není téměř žádný provoz a proti byla i policie. Radnice se brání a tvrdí, že zákazem vjezdu jen chrání děti, které tam jezdí na kolech, a také začínající řidiče. Kdo o umístění značky požádal, ale neřekla. „Aby byla takto uzavřena ulice před občany, to jsou neskutečné věci,“ nešetří kritikou Jaroslav Kubín. „Ta komunikace by rozhodně neměla být zavřená. Vstup by měl být umožněn všem, ne jenom vybraným,“ přidává se s kritikou další opoziční zastupitel Tomáš Jelínek.

Zjednodušit dopravu by teď u Skorotic měly dva nové kruhové objezdy. „Důvodem jejich vybudování je zvýšení bezpečnosti silničního provozu a přehlednosti na tamních křižovatkách,“ vysvětluje Václav Groulík. „Myslím si, že to je krok správným směrem, ale byl bych rád, kdyby se radnice věnovala stejným způsobem především nebezpečným místům v Ústí nad Labem, “ přeje si vedoucí ústecké dopravní policie Karol Kočárek.  

Víc než milión za projektovou dokumentaci zaplatil ústecký magistrát, samotné kruhové křižovatky pak postaví Ústecký kraj.