Se zrušením Masarykova nádraží nesouhlasí ani středočeští starostové

Praha - Starostové Kralup nad Vltavou, Libčic nad Vltavou, Chýně u Prahy a Čelákovic protestují proti záměru pražských radních zrušit čtyři pražská nádraží včetně Masarykova. Dopravní koncepce Středočeského kraje podle zveřejněné tiskové zprávy se zrušením nádraží nepočítala a není zřejmé, jaké dopravní řešení má zrušení nádraží vyvážit. Konečné slovo k osudu nádraží bude mít Správa železniční dopravní cesty a ministerstvo dopravy. Ani jeden úřad se zrušením vlakového provozu zatím nepočítá.

Železniční spojení na metropoli je podle starostky Chýně Věry Kovářové nutné naopak dále posílit. „Kroky magistrátu jdou právě opačným směrem, vstříc požadavkům developerů,“ podotkla. „Tento záměr s námi nikdo nekonzultoval, přitom se dotýká ohromného množství lidí. Dopravní koncepce řady měst jsou navázány například na Masarykovo nádraží,“ komentoval starosta Kralup Petr Holeček.

Starostové chtějí vyvinout tlak na středočeský krajský úřad, aby s pražským magistrátem o celém záměru jednal. Kovářová nevyloučila, že kvůli plánům na zrušení železničních stanic dojde i na protestní akce. „Opravdu nevím, co se stane, až se desetitisíce lidí dozví, že nádraží budou zrušena. Už teď jsme zavaleni dotazy našich občanů, zda s tím můžeme něco udělat,“ dodal Holeček.

Podle pražských radní ale nemá jít o zrušení Masarykova nádraží bez náhrady. Chtějí vytvořit centrální dopravní terminál spolu s Hlavním nádražím, kterým by vlaky mohly projíždět. Podle šéfa Správy železniční dopravní cesty Jana Komárka i odborníků na dopravu však Masarykovo nádraží hraje v dopravním systému metropole nezastupitelnou roli.