V Ústeckém kraji jsou veřejné peníze v ohrožení

Ústecký kraj - Krajská zdravotní, která sdružuje pět největších nemocnic v Ústeckém kraji, má další problém. Po plánovaném pronájmu laboratoří, který v současné době prošetřuje policie, poukazuje část dozorčí rady na to, že firma dává milióny korun za propagaci v soukromých médiích. Podle opozice si tak představitelé Krajské zdravotní dělají předvolební kampaň za veřejné peníze.

Příkladem za všechny je případ, kdy Krajská zdravotní investuje statisíce do čtrnáctideníku Metropol. Kromě toho ještě kupuje i 10 tisíc výtisků časopisu najednou, ten se přitom jinak distribuuje zadarmo. Zastupitel Ústeckého kraje Stanislav Rybák (KSČM) si myslí, že: „Utrácet takovéhle obrovské peníze za reklamu, která ve svém důsledku ani neplní to, co slibuje, je zcela zbytečné.“ Podle krajského zastupitele Jaroslava Foldyny (ČSSD) to jsou peníze, které občané odvádějí na sociální a zdravotní pojištění. Jsou to tedy veřejné peníze, se kterými Krajská zdravotní nakládá, jako by byly její.

Celkem dává Krajská zdravotní na letošní inzerci 4 miliony korun. Brání se, že propagace je důležitá kvůli pacientům i kvůli hledání nových zaměstnanců. Karel Krois z tiskového odboru Krajské zdravotní uvedl, že pokud bude společnost prezentovaná jako kvalitní a dobrá v médiích, samozřejmě je to faktor, který respondenty osloví.

Část opozičních zastupitelů kritizuje kvůli inzerci v soukromých médiích i krajský úřad, který dá jen v letošním roce do propagace přes 4 milióny korun. Opozici se nelíbí, že na většině reklam se objevuje hejtman Jiří Šulc a ostatní zástupci kraje z ODS. Jaroslav Foldyna podotkl, že několik měsíců před volbami si dělají PR všemi způsoby. Už v červnu 2008 však hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc (ODS) prohlásil, že opozici samozřejmě vadí, když on se někde objeví při prezentaci pozitivních výsledků práce.

Letos kraj investuje do propagace celkem deset a půl miliónu korun, dalších šest totiž stojí krajské noviny.