Středočeští starostové se obávají, že by v případě zrušení Masarykova nádraží museli obyvatelé jejich obcí při cestě do metropole vystupovat z vlaků na periferiích. Hlavní nádraží, kam by měly v případě zrušení nejstarší pražské železniční stanice zajíždět všechny spoje, totiž již dnes funguje na hranici svých možností. „Hlavní nádraží má sedm nástupišť. Není možné sem zavést o sto procent více vlaků,“ uvádí tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
Ačkoli se starostové s peticí vydají na pražský magistrát, o zrušení nádraží nemohou rozhodnout politici. Patří státní společnosti Správa železniční dopravní cesty, jejíž mluvčí Alena Kodysová odmítá, že by se měla stanice rušit. Podobně se vyjadřuje také o možnosti rozšířit hlavní nádraží.
Stejně se vyjadřuje i pražský radní Martin Langmajer. Ten uvádí, že přinejmenším v příštích deseti až patnácti letech zůstane provoz na nádraží, kam v roce 1845 přijel první vlak mířící do Prahy, zachován.