Spor o odvolání rektora skončí před soudem?

České Budějovice - Akademický senát českobudějovické vysoké školy technické požaduje rezignaci rektora a čerstvého senátora za ČSSD Miroslava Krejči. Obviňuje ho ze zásadních koncepčních chyb v řízení školy. Ten však obvinění odmítá a cítí za ním politické tlaky. Případem, který skončí u soudu, se již zabývá ministerstvo školství.

Teprve v dubnu Miroslava Krejču jmenoval rektorem prezident Klaus, po sedmi měsících by měl skončit. Vysvědčení mu vystavil akademický senát a žádá jeho odvolání. „Důvody pro jeho rezignaci jsou nekompetentní vnitřní řízení školy, chybné finanční řízení, chybná koncepce v oblasti rozvoje školy, chybná koncepce v řízení lidských zdrojů,“ vypočítává předsedkyně akademického senátu Petra Bednářová. „Pro mě to nejsou argumenty, ale snůška výmyslů, polopravd a lží,“ oponuje Miroslav Krejča.

Krejča odvolání nepřímo spojuje s úspěchem v senátních volbách. Na Strakonicku se stal senátorem, to se podle něj nemusí některým lidem ve škole líbit. „To může být jeden z důvodů,“ domnívá se Krejča.

Oslovení zástupci akademického senátu takové tvrzení odmítají, situaci ale nechtějí detailně komentovat. „K tomuto řešení přistoupil akademický senát po zralé úvaze a v zájmu vysoké školy,“ naznačuje dost nekonkrétně Petra Bednářová.  

O sporu rektora s akademickým senátem diskutují i studenti. I ti jsou z vývoje událostí rozpačití a spíše jsou proti odvolání. „Já bych rektora neodvolávala,“ říká jedna ze studentek.   

Úředníci ministerstva školství označili postup akademického senátu za nestandardní a hodlají se případem zabývat. „Ministerstvo bude velmi pečlivě zkoumat zdůvodnění akademického senátu,“ slibuje jeho mluvčí Kateřina Böhmová.

Podle politologa Jana Gregora by měli zástupci senátu zveřejnit veškerá pochybení současného rektora. Zabránili by tak spekulacím. „Pokud to nedokážou věrohodně vysvětlit akademické obci, tak ať sami odejdou,“ zdůrazňuje.  

Odvolání rektora bude mít i soudní dohru. Miroslav Krejča už připravuje žalobu na ochranu osobnosti.