Ústí nad Labem řeší problémy s vodou

Ústí nad Labem - Ústí nad Labem bude mít další ochranu před povodněmi. Po valu, který loni na nábřeží postavilo Povodí Labe, začala stavba i na druhé straně řeky. Ředitelství silnic a dálnic tady skoro za 600 milionů upraví silnici, kterou velká voda zatopí skoro každý rok. Stavba se dotkne hlavně řidičů. Třeba kamiony se pod Benešův most nedostanou vůbec. Po dokončení úprav pak bude silnice širší, opravy čekají i most přes Bílinu. Nesmírně důležité budou bezpečnostní prvky pro pěší - především podchody a chodníky. Město by se také mělo zbavit nepříjemností spojených s pravidelným zatopením při pětileté vodě.

Klíčový dopravní tah je pod vodou, to je téměř každoroční obrázek silnice I/30 v centru Ústí nad Labem po jarním tání sněhu. Problémový úsek hlavního tahu z Lovosic do Děčína by se měl změnit do dvou let, Ředitelství silnic a dálnic totiž začalo se stavbou takzvané protipovodňové vany. Ta silnici ochrání před pětiletou povodní a ústecká radnice říká: konečně. „Od 90. let existuje projekt včetně stavebního povolení a já jsem moc rád, že stát našel finanční prostředky na řešení tohoto problematického úseku,“ potvrdil primátor Ústí nad Labem Jan Kubata (ODS).

„Komunikace bude mít čtyři pruhy a větší celkovou kapacitu. Také se zbavíme nepříjemných pravidelných zatopení i při pětileté vodě,“ prohlásil vedoucí projektu Tomáš Hofmann z Ředitelství silnic a dálnic. Jan Kubata dodal: „Především podchody pro pěší, chodníky a další bezpečnostní prvky jsou pro nás nesmírně důležité.“

Stavba bude stát skoro 600 milionů korun, necelou desetinu peněz uvolní město ze svého rozpočtu. Podle radnice investici neovlivní ani aktuální finanční krize. „Pro město Ústí nad Labem je to naprosto strategická investice, velmi rádi peníze na tu stavbu poskytneme,“ dodal primátor Kubata.

Po ochraně před velkou vodou volají i další města a obce, hlavně na Děčínsku a Litoměřicku. Ústecký kraj má připravených celkem osm projektů za víc než dvě miliardy korun, většinu z nich by mělo zaplatit Povodí Labe.