Orlické hory si přejí více turistů

Letohrad - Obce a města v Orlických horách a okolí chtějí líp oslovit české i zahraniční turisty. Jednotlivě se jim to zatím moc nedařilo, a proto s podnikateli v cestovním ruchu založili agenturu, která se zaměří na společnou propagaci tohoto příhraničního regionu. Nové sdružení si představuje, že by měl vzniknout jednotný internetový portál, společné by měly být marketingové a propagační kampaně i čerpání evropských dotací. Služby nabízené pod jednou značkou mají podle iniciátorů zaujmout i turistické skupiny, které do Orlických hor a okolí nejezdí tak často.

O krásy Orlických hory a Podorlicka se Pardubický kraj dělí s Královéhradeckým. Přestože region má co nabídnout, turistů jezdí málo. Podle měst a obcí je to důsledek toho, že každý jedná sám za sebe. Města, obce i podnikatelé v cestovním ruchu hledali řešení, české a zahraniční turisty chce oslovit nová společnost s názvem Orlické hory a Podorlicko. „Nebyla tu organizovanost, provázanost. Působilo tady několik organizací samostatně,“ uvedl starosta Letohradu a předseda správní rady nové agentury Petr Fiala (nez.). Koordinátorka projektu Renata Šedová doplnila: „Sídlo bude mít v Rychnově nad Kněžnou a bude v tuto chvíli sdružovat 21 subjektů. Z toho dnes převažují obce, města a svazky obcí.“

Jednotný internetový portál, společné marketingové a propagační kampaně i čerpání evropských dotací jsou ambicemi nového sdružení, které chce turisty v Orlických horách udržet. Do projektu zapojili i majitelé hotelů a penzionů. "Bylo by chybou myslet si, že jenom kvalitní a krásné ubytování nám doveze do oblasti turisty. Tak to určitě nebude, a proto je spolupráce se samosprávami nesmírně nutná, prohlásil Hynek Brýdl z Asociace hotelů a restaurací.

Služby nabízené pod jednou značkou mají podle podnikatelů zaujmout i turistické skupiny, které do Orlických hor a okolí nejezdí tak často. „Tak jako ostatním muzeím nám chybí větší zájem škol. Myslím, že tady mají možnost naučit se pod jednou střechou spoustu věcí a vidět hodně věcí i v pohybu,“ posteskl si ředitel Muzea řemesel Letohrad Pavel Tacl.

Města, obce i podnikatelé v cestovním ruchu se chtějí zaměřit také na rodiny s dětmi. Vzhledem ke geografické poloze Podorlicka a blízkým hranicím to bude i polská klientela.