Dvojice cyklistů se vydává po nové stezce. Asfaltový povrch je asi tři metry široký, kolem jsou pásy trávy a drobný štěrk, cesta do Frymburku zabere cca půl hodiny. „Je tady malé převýšení, takže můžeme jet prakticky kamkoli. Ani jsme se moc nezadýchali,“ libují si jezdci. Trasa s umělým osvětlením kopíruje kamenný břeh přehrady, prochází lesem i kempy. Některá místa nad vodou však museli stavitelé ochránit. „Na těch problémovějších místech bylo nainstalováno zábradlí, je naprosto bezpečná,“ zdůraznil Martin Řezáč ze společnosti Lipnoservis.
Stavba spolykala 40 milionů korun, přispěly obce, část šla ze státní pokladny. A právě ke konečné částce mají výhrady některé organizace. „Cykloturistiku je určitě třeba podporovat, ne však za cenu mrhání finančních prostředků,“ prohlásila Monika Wittingerová-Machová ze sdružení Jihočeské matky. Stezka není předražená, kontrují starostové. O její stavbu usilují 13 let, územní plány postupně upravují. „Mně to připadá adekvátní, jednalo se o značné úpravy terénu,“ ujistil starosta Frymburku Ota Řezáč (nez.). V sezoně se tudy podle odhadů starostů může pohybovat denně i několik tisíc lidí.

Reportáž Aleše Hazuky
Podobný projekt připravují také u Hluboké. Nová vltavská cyklostezka směřující na Purkarec si vyžádá desítky milionů korun.