„Změny se projeví nejspíš až v příštím grafikonu,“ říká přednosta provozního obvodu ČD Turnov Jiří Bubák. Výpravčí-dispečer Pavel Pilař sám řídí provoz na 25kilometrovém úseku trati. Odchází z ní téměř pětačtyřicet zaměstnanců, hlavně výhybkáři a závoráři. Polovina z nich jde do důchodu. Mluvčí ČD Praha Radek Joklík sdělil, že zbytek zaměstnanců je rekvalifikováno, případně jsou převeleni na jiná pracoviště. Nikdo prý propuštěn nebude.
Starostové obcí, které opouští staniční personál, se obávají, co se bude dít na nádražích. Podle drah na ně dohlédne dispečer pomocí kamerového systému. Automatizace provozu stála Správu železniční dopravní cesty 230 milionů korun. Sama trať ale zůstává pořád stejná. Napřímení a nebo elektrifikace by byly mnohem dražší.
