Pod Českým středohořím se propojí cyklovlaky do jedné sítě

Litoměřice - Od příštího roku by měla západ a východ Ústeckého kraje spojit Chmelařská dráha, čímž vznikne plnohodnotná dopravní síť cyklovlaků pod celým Českým středohořím. Dva páry turistických vlaků o každém letním víkendu by měly stát obce okolo trati asi 500 000 korun ročně, informoval o tom místostarosta Litoměřic Jaroslav Tvrdík. Projekt Chmelařské dráhy navazuje na již fungující Švestkovou dráhu, liší se v ní ale v řadě věcí. Nebude obnovovat provoz na opuštěné trati, zato přinese dosud neexistující přímý spoj mezi Litoměřicemi, Louny a Žatcem.

„Šlo nám o to, aby byla tahle města spojená výletním vláčkem. A právě úspěch Švestkové dráhy nás inspiroval,“ řekl Tvrdík. Švestková dráha funguje od loňska a už za první polovinu prázdnin přepravila víc lidí než za celou první sezonu.

Nový projekt má ještě jeden význam - napojení až do Blatna u Jesenice na druhou fungující výletní dráhu, takzvanou Doupovskou z Kadaně do Podbořan. „Mohla by vzniknout celá síť výletních vlaků, což by mohlo přitáhnout další zájemce,“ doplnil koordinátor provozu Švestkové dráhy Karel Mikolášek.

Provoz Chmelařské dráhy by měl být tříměsíční, dopravce teprve vzejde z výběrového řízení. Předpokládá se vypravování dvou párů vlaků denně historického motorového vozu s cyklovozem. Trasu dlouhou 65 kilometrů by měla souprava urazit za dvě hodiny. Uvažuje se i o napojení Budyně nad Ohří a Úštěka.