Ceny uvedené u regálů marketů bývají často jiné, než ty u pokladny

Hradecko – Česká obchodní inspekce se zaměřila na podivné praktiky některých supermarketů. Ne vždy se totiž ceny zboží uvedené na regálech shodují s těmi u pokladen. Dlouhodobě na to poukazují samotní zákazníci. Zástupci většiny řetězců odmítají, že by šlo o úmyslné navyšování cen.

Zboží zakoupené v akci nebo ve slevě nemusí nutně znamenat nižší cenu, přestože ji supermarkety garantují na visačkách. Takové jsou zkušenosti zákazníků i opakované kontroly obchodní inspekce, jak potvrdil ředitel ČOI Hradec Králové Karel Nohejl.

Na kontrolu inspektoři zamířili i do chrudimského Tesca. V regálech narazili na špatně označené zboží. S rozdílnými cenami u pokladen a v regálech měla zkušenost většina oslovených zákazníků. Karel Nohejl informoval, že pokuty v podobných případech mohou činit desetitisíce korun.

Video Reportáž Michala Klokočníka
video

Reportáž Michala Klokočníka

Vyjádření firmy Tesco se Česká televize po opakovaných žádostech nedočkala, jiné se omezily na textové prohlášení. Značení v regálech a u pokladen pečlivě kontrolují. Pokud zákazník objeví chybný údaj, má se prý obrátit na oddělení informace s tím, že mu bude rozdíl vždy dorovnán.

Kontroly v supermarketech má v letošním roce pod patronátem královéhradecký inspektorát. Větší či menší pochybení prověrky potvrdily u každého druhého obchodního řetězce.