„Chtěli jsme si ověřit naši akceschopnost při letecké nehodě, ale také dojezdové časy jednotlivých složek integrovaného záchranného systému do prostoru letiště,“ vysvětloval velitel letištních hasičů Bohumil Hruška. Záchranáři mezitím odváželi „zraněné cestující“ a piloty sanitkami. Nevozili je však až do nemocnice, což by se dělo při skutečné havárii. „Myslím si, že není důvod vytvářet paniku na silnicích a blokovat provoz,“ řekl ředitel jihočeské záchranné služby Marek Slabý.
Celý zásah trval pár desítek minut. Pak už jen hasiči likvidovali případné další následky nehody. „Jsem spokojený s tím, co nám cvičení ukázalo. Podařilo se nám zkoordinovat práci složek integrovaného záchranného systému a dojezdové časy hasičů i záchranářů byly v pořádku,“ pochvaloval si ředitel českobudějovického letiště Ladislav Ondřich.

Reportáž Aleše Hazuky
Z Budějovic v roce 2013 do Chorvatska k moři?
Českobudějovické letiště, na němž mohou přistávat i velká nákladní letadla, plánuje druhou etapu modernizace, v níž počítá s postavením nové budovy terminálu a s opravou dráhového systému. Náklady jsou odhadovány na zhruba půl miliardy korun a větší část tohoto záměru by měla být financována z Regionálního operačního programu Jihozápad.
Akce by měla být zahájena ještě letos, kdy bude letiště vybírat dodavatele stavby. Příští rok by se mělo začít se samotnými pracemi, které potrvají rok až rok a půl. Po této etapě by českobudějovické letiště mělo splňovat kritéria potřebná pro přidělení licence pro veřejné mezinárodní letiště. Jihočeši by tak za dva až tři roky mohli z krajského města létat na zahraniční dovolené.