Pojišťovna zaplatila optice za brýle, které pacient nikdy nedostal

Rychnov nad Kněžnou – Oční optika v Rychnově nad Kněžnou si nechala od zdravotní pojišťovny poslat příspěvek na brýle, které ale pacient nikdy nedostal. Aleš Fiala z Potštejna má nárok na peníze od pojišťovny jednou za tři roky, nyní tak musí počkat další tři, než bude moci o příspěvek na brýle znovu požádat. VZP už vyšetřuje, zda jde pouze o ojedinělý případ, nebo je součástí série podobných.

„Je to jakýsi druh podvodu. Na základě čeho mohla dostat majitelka vyplacený příspěvek, když jsem brýle nezaplatil, a tím pádem se obchod neuskutečnil,“ řekl ČT Fiala, který je nemocný a žije ze sociálních dávek. V optice proto původně požádal, aby mu s platbou počkali. Mezitím se ale změnil majitel, který o zakázce nic neví.

Optika si nechala od pojišťovny poslat 372 korun. Pan Fiala tak může požádat o nový příspěvek až za tři roky. „Podíváme se na to, jestli se v tomto případě jedná o nějaký nepořádek, nebo o záměr,“ uvedl ředitel VZP pobočka Hradec Králové Pavel Pechánek.

Reportáž Vlastimila Weinera (zdroj: ČT24)

Kolik peněz za pacienta pojišťovna zaplatila, mohou lidé kdykoliv zjistit. Stačí si dojít na pobočku. Podle odhadu VZP tuto možnost využívá asi pět procent klientů a počet stále roste. „Pacienti by měli aspoň jednou za rok nahlížet do svého osobního účtu, aby měli přehled, jaká zdravotní péče na něj byla vyúčtována,“ dodal Pechánek.