Rychnov nad Kněžnou – Oční optika v Rychnově nad Kněžnou si nechala od zdravotní pojišťovny poslat příspěvek na brýle, které ale pacient nikdy nedostal. Aleš Fiala z Potštejna má nárok na peníze od pojišťovny jednou za tři roky, nyní tak musí počkat další tři, než bude moci o příspěvek na brýle znovu požádat. VZP už vyšetřuje, zda jde pouze o ojedinělý případ, nebo je součástí série podobných.
Pojišťovna zaplatila optice za brýle, které pacient nikdy nedostal
„Je to jakýsi druh podvodu. Na základě čeho mohla dostat majitelka vyplacený příspěvek, když jsem brýle nezaplatil, a tím pádem se obchod neuskutečnil,“ řekl ČT Fiala, který je nemocný a žije ze sociálních dávek. V optice proto původně požádal, aby mu s platbou počkali. Mezitím se ale změnil majitel, který o zakázce nic neví.
Optika si nechala od pojišťovny poslat 372 korun. Pan Fiala tak může požádat o nový příspěvek až za tři roky. „Podíváme se na to, jestli se v tomto případě jedná o nějaký nepořádek, nebo o záměr,“ uvedl ředitel VZP pobočka Hradec Králové Pavel Pechánek.
Kolik peněz za pacienta pojišťovna zaplatila, mohou lidé kdykoliv zjistit. Stačí si dojít na pobočku. Podle odhadu VZP tuto možnost využívá asi pět procent klientů a počet stále roste. „Pacienti by měli aspoň jednou za rok nahlížet do svého osobního účtu, aby měli přehled, jaká zdravotní péče na něj byla vyúčtována,“ dodal Pechánek.