Za odtahy aut zaplatíte v Ústí nad Labem dvojnásobek

Ústí nad Labem - Za nucený odtah auta při čištění ulic v Ústí nad Labem zaplatí teď řidiči víc než dvakrát tolik, co dřív. Dopravní podnik, který to má na starost, se opírá o nedávný rozsudek Nejvyššího soudu ČR. Ten ve svém rozhodnutí říká, že správci komunikací mají auta po vyčištění ulic vracet na původní místa. To prý také znamená, že se lidem účtuje odtah dvakrát.

Ještě loni platili řidiči v Ústí nad Labem za odtah auta při blokovém čištění 1450 korun. Teď je to víc než dvojnásobek, přesně 4 tisíce. Řidiči by přitom mohli platit až 5 tisíc. Cena za jednotlivý odtah totiž ve městě stoupla na 2500 korun a dopravní podnik tak dle svých slov slevil. I tak je to ale zřejmě nejvyšší cena v Česku. Dopravní podnik při blokovém čištění účtuje odtah dvakrát. Nejdřív odveze auta na parkoviště a pak je vrací zpátky. „O tomto postupu rozhodl Nejvyšší soud ČR judikátem a my se jako provozovatel odtahové služby pouze řídíme tímto rozsudkem,“ tvrdí výkonný ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem Tomáš Kraus. „Při čištění vozovek máme v průměru tři odtahy denně,“ informuje mluvčí Městské policie Ústí nad Labem Martina Sochorová.

Jenže třeba v sousedních Teplicích rozsudek Nejvyššího soudu ČR v potaz neberou a odtažená auta na místo nevracejí. Podle radnice není rozsudek Nejvyššího soudu, který řekl, že odtažená auta se mají vracet na místo, pro města závazný. „To je rozhodnutí v jednom složitém případu, kdy ta paní měla zaplatit, tuším, asi 140 tisíc korun, tudíž to není žádný precedenční rozsudek,“ hájí postup Teplic primátor Jaroslav Kubera.

Reportáž Terezy Baldové (zdroj: ČT24)

Na odtazích při blokovém čištění vydělává v Ústí i soukromá společnost JVK Transport. Její vůz totiž, na rozdíl od toho v majetku dopravního podniku, zvedne i velká a těžká auta. „Vlastní kapacitou prozatím zvládáme vyřešit cca 75 % všech případů odtahů při tzv. blokovém čištění,“ upozorňuje Tomáš Kraus.

Opozice kritizuje podmínky smlouvy. Z běžného odtahu zůstává dopravnímu podniku, potažmo městu, jen 760 korun. Firma na něm vydělá 1740 korun. „Město si mohlo vzít odtahové auto na leasing a už by ho mělo z těch odtahů zaplaceno,“ řekl k této kauze již v březnu opoziční zastupitel Pavel Vodseďálek.

Smlouvu s firmou přitom dopravní podnik uzavřel bez výběrového řízení. Většinovým vlastníkem firmy je sekretářka společnosti Severočeská stavební podnikatele Patrika Oulického. Dopravní podnik už dřív řekl, že smlouva je výhodná.