Do roka a půl budou jezdit mezi Ostravou a Prahou vlaky tří firem. Cestující si začnou vybírat mezi žlutými Regiojety, černými Leo Expressy nebo modrými vlaky Českých drah. Konkurenční boj by měl lidem přinést lepší služby, nižší ceny jízdného a větší množství rychlých spojů na této trase. „My nabídneme hned několik věcí, bude to atraktivní cena, ale třeba také mnohem větší rozsah služeb, než znají cestující dnes,“ slibuje mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj. Podrobnosti o svých vlacích oznámí RegioJet až v polovině srpna. V té době zároveň otevře prodejní kanceláře v Ostravě, Olomouci a Pardubicích a zahájí v nich předprodej jízdenek. Společnost provozující Leo Expressy je sdílnější. Nabídnout chce vlaky švýcarského výrobce.
„Kvalita těchto vlaků v Česku nemá obdoby, srovnáváme se jen a pouze se západní Evropou, nabídkou služeb jako internet, catering, ale i výbavou interiéru. To vše za srovnatelné ceny,“ říká sebevědomě předseda představenstva Leo Express Leoš Novotný. České dráhy původně slibovaly, že by mezi Ostravou a Prahou mohly jezdit luxusní vlaky, které jsou v Rakousku známé pod názvem RailJet.

Reportáž Dagmar Famfulíkové
Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek ale oznámil, že pokud firma tyto vlaky nakoupí, jezdit budou jinde. Mezi Ostravou a Prahou se proto budou cestující přepravovat i nadále v Pendolinech a ve vlacích složených z modernizovaných vagónů. „Jsem přesvědčen, že budeme konkurovat i takovým vozům, jaké má Leo Express a dokážeme držet krok i nabídkou služeb,“ myslí si náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. První konkurenční vlaky Českých drah – RegioJety – začnou jezdit mezi Ostravou a Prahou v září. Ty druhé – s názvem Leo Express – až koncem příštího roku.
