U Plzně se srazil rychlík s autobusem, 2 zranění

Plzeň – Na železničním přejezdu v Chrástu u Plzně se dopoledne srazil rychlík s autobusem městské hromadné dopravy. Ten jel sice prázdný, nehoda si ale vyžádala dvě zranění. Lékaři je ošetřili na místě. Železničáři asi na šest hodin přerušili dopravu na trati Praha - Plzeň. Uzavřena byla taky silnice Plzeň - Chrást, náhradní doprava pojede po objížďkách.

„Autobusu na světelném přejezdu se závorami zhasl motor. Když nešel znovu nastartovat, přikázal řidič cestujícím, aby vystoupili,“ popsal nehodu jeden ze svědků. Řidič se pak snažil vůz ještě nastartovat, ale rychlík narazil do jeho zadní části, která byla v kolejišti. Vlak, který podle svědka nejel příliš rychle, tlačil autobus před sebou zhruba 50 metrů.

Informace potvrdil také Václav Zikmund z PMDP. Velmi ocenil řidičovu duchapřítomnost. „Škoda bude určitě ve statisících, zadní část autobusu je zdemolovaná,“ dodal. Autobus vjel na přejezd ještě předtím, než se stáhly závory a začala fungovat signalizace.

Reportáž Karla Vovesného (zdroj: ČT24)

„Zraněného řidiče s pohmožděninami jsme ošetřili na místě, podobně jako jednu ženu z rychlíku. Nikam jsme je nepřeváželi,“ řekla mluvčí krajské záchranky Lenka Ptáčková.

„Škoda na vlaku dosáhla podle předběžných informací naší inspektorky zhruba 300 tisíc korun, škoda na autobusu se odhaduje na 100 tisíc korun,“ řekl mluvčí DI Martin Drápal. „Její definitivní výši řekne až v pondělí soudní znalec, který je na místě,“ uvedl k tomu Zikmund. Nevyloučil, že vozidlo může být na odpis. Podle něho se zřejmě také potvrdí, že příčinou zastavení na železničním přechodu byla technická závada autobusu.

Závory fungovaly správně

Rychlík směřoval z Prahy do Mnichova. „Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací se závorami, která byla dle prozatímního šetření na místě nehody v činnosti,“ řekl Drápal. Hasiči vyslali na místo vyprošťovací jeřáb.

Některé rychlíky oběma směry úsekem zpomaleně projížděly, cestující z dalších rychlíků a všech regionálních vlaků převážely náhradní autobusy. Městské autobusy musely využít objízdnou trasu.