Veteráni světových značek v Praze odstartovaly retro rallye

Praha - V metropoli začal dvanáctý ročník jízdy historických automobilů RETRO PRAGUE 2011. Limuzíny senátorů vystřídaly na nádvoří Valdštejnského paláce na Malé Straně desítky nablýskaných veteránů. Rallye letos absolvuje celkem 45 vozů včetně téměř 90 let starého Buicka, historického klenotu světového motorismu. Během následujících dvou dnů se pokusí ujet 270 kilometrů dlouhou trasu z Prahy do jižních Čech. Historická jízda posádek, mnohdy v dobovém oblečení, je ale až pomyslnou špičkou ledovce. Za tím, jak vůz vypadá, jsou i stovky hodin práce.

Přestože v předchozích letech se rallye účastnilo i osm desítek vozů, letos i loni se počet letitých automobilů ustálil na necelé padesátce. „Dnešní večerní etapa rallye povede jen po Praze, takže ještě v sobotu ráno mají Pražané možnost některé z těchto vozů spatřit v ulicích metropole. Poté se vydají do Sušice, v neděli se pak přes Orlík vrátí zpět do svých domovů,“ řekla za spolupořadatele Andrea Zoulová s tím, že na zastávkách je pro jezdce zajištěno ubytování a další program.

Ferrari, Bentley, Aston Martin a Maserati

Kromě českých sběratelů a milovníků čtyřkolových krasavců se spanilé jízdy tento rok účastní i zahraniční jezdci včetně řidičky z USA. Nejstarším vozem je majestátní černý Buick Phaeton z roku 1922 se startovním číslem 1. Sekunduje mu řada automobilů z pozdějších let, například legendární Rolls Royce Phantom, který má v technickém průkazu uveden rok výroby 1929. Perlou mezi všemi zúčastněnými vozy je podle pořadatelů Ferrari 250 GT Pininfarina, auto z montážní linky sjelo v roce 1958.

Retro rallye odstartovala v pražských ulicích (zdroj: ČT24)

Kromě světových značek, jako jsou Ferrari, Bentley, Aston Martin a Maserati mají v jízdě zastoupení i vozy tuzemské výroby - stařičká Praga, Tatra 87 a několik vozů Škoda. Ani letos nechyběly stylové sportovní vozy Jaguar nebo Alfa Romeo. „Je to nádherná událost ve společnosti krásných vozů, které projíždí neméně pěknou krajinou. Takže účast je pro nás vlastně samozřejmostí,“ řekl Jiří Pešan, jenž se rallye účastní již počtvrté. Na cestu se vydává s vozem Jaguar 140 XK z roku 1956.

Vydáno pod