Kvůli výměně kabelů chodí lidé po silnici kolem aut

Brno – Ulice Drobného v Brně se kvůli výměně kabelů vysokého napětí v červenci proměnila ve staveniště. Místní obyvatelé si stěžují na nepohodlí a bojí se o své bezpečí. Kvůli výkopu táhnoucímu se hned pod jejich okny musejí k nejbližšímu přechodu pro chodce po silnici podél jedoucích aut. Mnozí mají problém vyjet z garáže, někdy dokonce musejí zdolávat rafinované překážky v podobě betonových zídek.

V Drobného ulici vedle lužáneckého parku v Brně se s výměnou podzemních kabelů začalo letos v květnu, kope a staví se tam od poloviny července. Dělníci musejí pod zem dostat dva kabely vysokého napětí. Obyvatelé okolních domů ani kolemjdoucí ale ze stavby nadšeni nejsou. Z chodníku je teď ohrazený výkop a jediná cesta k nejbližšímu přechodu vede přímo okolo rušné silnice.

Tu téměř každý den absolvuje i Hana Chládková. I s rostoucím břichem musí svého prvorozeného syna v kočárku přenášet přes dřevěná prkna. „Je to špatné. Když jdete ještě s tím kočárkem, tak jste mnohem širší. Vždycky se bojím, aby kolem náhodou nejel nějaký blázen,“ krčila rameny mladá maminka.

NO COMMENT: Rekonstrukce ulice Drobného v Brně (zdroj: ČT24)

Kdo z domu nemusí, raději ani nevychází. „Na nákupy teď chodíme maximálně jednou týdně. Auto máme zaparkované v ulici za rohem, to je pro nás daleko, a raději si vybíráme soboty, kdy tady není tak rušno,“ řekla důchodkyně Magda Vozdecká.

Situaci komplikují bezohlední řidiči

Cesta z domu totiž mnohdy připomíná překážkovou dráhu. Když se ve výkopech zrovna pracuje, jde pryč i přístupová lávka ke vchodům. Všichni potom musejí k další lávce i přes půlmetrovou zídku mezi domy. Podle stavbařů to ale není tak, že by na chodce nemysleli. Vyhradili pro ně celý jízdní pruh. I přes zákazové značky je ale stále plný parkujících aut.

„Stojí tu kdekdo, jenže my s tím nic nezmůžeme. Nikdo není schopný s tím něco udělat, odtahová služba ani policie,“ tvrdí zástupce stavbyvedoucího z firmy Simost Jakub Malík. Na dělníky si však místní stěžovat nemůžou.

Vyjádření Václava Váchy ze společnosti E.ON:

„Jsme si plně vědomi toho, že se jedná o komplikace pro obyvatele dotčených nemovitostí. Zcela zabránit jim v takovémto případě ale nelze. Obecně platí, že pokládka sítí se v místech, kde je to možné, provádí do chodníků, neboť následná rekonstrukce je jednodušší, kratší a levnější než v případě pokládky do komunikace.“

Místním tak ani dál nezbude nic jiného než při každé cestě na nákup nebo do práce hazardovat mezi projíždějícími auty. Nervy z oceli a oči na stopkách si musejí udržet do konce října, kdy má být normální provoz v ulici obnoven.