Praha – Celou noc byl uzavřený pražský okruh. V tunelech Cholupice a Lochkov prováděli technici protipožární zkoušky. Simulovali požár auta a zjišťovali, jestli funguje odvětrání tunelu a další bezpečnostní opatření. Podobné testy je nutné dělat pravidelně každý rok. Dělají se s vyloučením široké veřejnosti, řidiči sami si proto nevyzkouší, co by měli dělat, kdyby při průjezdu dálničním tunelem začalo hořet.
Silničáři zkoušeli, jak se chová Pražský okruh při požáru
Pomocí speciálního aerosolu napodobili technici v tunelu na Pražském okruhu požár dodávky – zhruba o velikosti avie. Když čidla identifikovala oheň, rozsvítily se zákazové značky, do tunelu by tedy – kdyby už dříve nebyla vyhlášena uzavírka kvůli cvičení – záhy přestala vjíždět další auta. Větrání pak začalo pracovat na plný výkon. „Kouř se obtočí a ventilátory celou vzdušninu nebo kouř ženou v podélném systému větrání a vyženou ho z tunelu ven,“ popsal vedoucí protipožárních zkoušek Petr Bebčák. Součástí bezpečnostního systému je i nouzové osvětlení a varovné hlášení v češtině, angličtině a němčině.
Ověřovat funkčnost bezpečnostního systému musí silničáři každý rok. „Zkoušky tohoto typu jsou nutné. Pokud by je Ředitelství silnic a dálnic nedělalo, vystavilo by se sankcím ze strany požárněbezpečnostního dozoru,“ upozornul mluvčí ŘSD Jan Piskáček.
Sami řidiči si ale nemohli vyzkoušet, co dělat, pokud se ocitnou během požáru v dálničním tunelu. Kvůli cvičení byly totiž tunely Cholupice i Lochkov uzavřeny a auta byla odkloněna do nitra Prahy na Městský okruh. Při požáru tak musí nezkušení lidé spoléhat na rady odborníků: Při požáru se nezdržujte hledáním dokladů a osobních věcí, nechte klíčky v zapalování, aby s autem mohli případně manipulovat hasiči nebo policisté, a okamžitě utíkejte k nejbližšímu nouzovému východu.