Temelínské autobusy slouží jako městská doprava

Týn nad Vltavou - Oranžové autobusové linky, které svážejí zaměstnance do Jaderné elektrárny Temelín, budou od září sloužit i jako městská hromadná doprava v Týně nad Vltavou. Obyvatelé za jízdenku zaplatí deset korun. Vyplývá to z třístranné smlouvy, kterou dnes podepsalo vedení města s představiteli ČEZ a společností ČSAD Jihotrans. Oznámil to starosta města Milan Šnorek.

V osmitisícovém Týně nad Vltavou je 20 autobusových zastávek, městskou dopravu zde zajišťují meziměstské autobusové linky. Například dálkové spoje na trase České Budějovice-Praha ve městě staví čtyřikrát. „Teď se pro obyvatele zvýší komfort bez nové dopravní zátěže, lidé ze sídliště se dostanou lépe třeba k poliklinice anebo do centra města,“ uvedl starosta.

Nápad podle něj visel ve vzduchu řadu let, zvažovalo se třeba, zda město nemá provozovat vlastní městskou hromadnou dopravu. To by ale radnici přišlo na statisíce korun. Díky nové smlouvě se město postará jen o propagaci nových jízdních řádů.

„S vedením města jsme se dohodli, že přepravovat budeme za nejnižší tarif. Za jízdenku po městě tak cestující zaplatí deset korun, tržby půjdou ČEZ,“ řekl ČTK generální ředitel ČSAD Jihotrans Robert Krigar.

Podle mluvčího elektrárny Marka Svitáka z Týna na elektrárnu denně míří dvacet spojů, které přepraví dvě stovky zaměstnanců. Ve čtvrtině z nich, které nejsou plně vytížené, se budou moci přepravovat společně s pracovníky elektrárny nově i lidé z Týna. „Považujeme za rozumné, že autobusy, které nejsou plně obsazeny, využijí i místní lidé,“ uvedl Sviták.

Aby autobusy v případě havárie nechyběly…

Projekt podpořili i ekologičtí aktivisté, kteří jinak práci energetiků systematicky kritizují. „Myšlenka je to dobrá, ale je třeba ošetřit, aby autobusy v případě havárie nechyběly,“ upozorňuje Monika Wittingerová Machová z Jihočeských matek. Podle mluvčího Svitáka má ale Temelín dostatečné zálohy.

Podle radnice dal impuls k zavedení městské dopravy místní dvacetiletý student. Ten loni představitelům města nabídl vlastní projekt. Student neuspěl, ale krajské dopravce inspiroval.

Reportáž Aleše Hazuky (zdroj: ČT24)