Praha 5 nechce přispívat na přívozy, jejich trasa se možná změní

Praha - Praha 5 už nechce přispívat na provoz přívozů P4 a P5, které spojují ostrovy v centru města. Ročně tak ušetří 1,2 milionu korun. Podle místostarosty Jiřího Vejmelky (VV) přívoz P4 neslouží vůbec obyvatelům Prahy 5, ale spíše turistům. U přívozu P5 by radnice zase ráda změnila trasu. Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala na provoz přívozů přestane přispívat i Praha 1, která se na financování rovněž podílela. Peníze na provoz tak bude dávat pouze hlavní město. Ropid, který v Praze a okolí plánuje veřejnou dopravu, rozhodnutí radnice páté městské části respektuje a připravuje návrh řešení.

Přívoz P4 spojuje nábřeží u Národního divadla se Slovanským, Střeleckým a Dětským ostrovem. „Tato linka nemá pro Prahu 5 žádný význam, jedná se spíše o turistickou linku,“ domnívá se Vejmelka. Podle něj by tento přívoz neměl být nadále součástí MHD a měl by být převeden na komerční provoz.

U přívozu P5, který nyní jezdí mezi Jiráskovým náměstím, Botelem Admirál, Výtoní a Císařskou loukou, by radnice chtěla změnit trasu. Městská část by si přála, aby jezdil z Císařské louky přímo k břehu Prahy 5, pravděpodobně někam k železničnímu mostu. Provoz přívozu by mělo podle Vejmelky financovat hlavní město.

Ropid podle Drápala nyní připravuje řešení, které by upravilo provoz přívozů. Platilo by ale až od příštího roku. Přívoz P4 je totiž pouze sezónní, od začátku listopadu do jara není v provozu.

V Praze jezdí šest přívozů, v loňském roce převezly dohromady 491.833 cestujících. Linky P4 a P5 nepatří mezi nejvytíženější, loni přepravily 32.829, respektive 72.508 lidí. Nejoblíbenějším přívozem je P2 mezi Podbabou a Podhořím, který loni využilo více než 199.000 cestujících.