Regiojet svezl za první měsíc 30 tisíc cestujících

Ostrava – Za první měsíc provozu svých expresních vlaků mezi Prahou a Ostravskem svezla společnost Regiojet 30 tisíc cestujících. Podle mluvčího společnosti Aleše Ondrůje jsou všechny spoje plné z 80 až 90 procent. Konkurenční České dráhy si však nestěžují na úbytek cestujících. Za měsíc – kdy vypravily mnohem víc vlaků než Regiojet – svezly mezi Prahou a Ostravou na čtvrt milionu lidí. Podle zástupců společnosti je to podobně jako v předchozích obdobích. Slevy a lepší služby, které oba železniční dopravci nabízejí, totiž podle drah přilákaly do vlaků dodatečné cestující.

První vlaky IC Regiojet vyjely 26. září, zprvu jezdily z Prahy přes Ostravu do Havířova a zpět tři páry spojů denně, v poslední říjnový den přibyl čtvrtý pár. Každý vlak je sestaven ze čtyř až pěti vagonů, které mají ve srovnání s běžnými evropskými standardy velmi nízkou kapacitu. Regiojet si tak nemůže stěžovat, že by „vozil vzduch“. Za první měsíc svezly jeho vlaky 30 tisíc lidí. „Obsazenost je stále vysoká. Pohybuje se mezi 80 a 90 procenty. Tím, jak jsme přidali od minulého týdne pár nových spojů, jsme přepravili o další dva tisíce cestujících víc,“ shrnul výsledek firmy její mluvčí Ondrůj.

České dráhy jezdí z Prahy do Ostravy a zpět každý den s šesti až sedmi páry spojů SC Pendolino, osmi páry denních expresních vlaků a navíc dvěma páry nočních rychlíků – celkem tedy nejméně šestnácti spoji každý den. Oproti regiojetům mají navíc vyšší kapacitu a s výjimkou pendolin není povinná rezervace. Není proto překvapení, že dráhy přepravily během prvního měsíce konkurenčního boje více cestujících než Regiojet – 250 tisíc. „Podle posledního sčítání v říjnu jsme nezaznamenali pokles mezi Ostravou a Prahou, takže předpokládáme, že jsme díky promo akcím získali nové zákazníky,“ poznamenala mluvčí ČD Kateřina Šubová.

Student Agency po měsíci (zdroj: ČT24)

Po příchodu Regiojetu se kvalita cestování vlaky ČD z Prahy do Ostravy zvýšila. Zatímco v pendolinech začal dopravce nabízet dodatečné služby, jako je nápoj a noviny zdarma, ve druhé třídě, expresní vlaky, dosud často sestavené z vozů vyrobených na konci 80. let, dostaly vagony, které prošly v posledních letech rekonstrukcí a nechybí jim například klimatizace nebo elektronické informační tabule.

Naplno však vypukne konkurenční boj až v polovině prosince, kdy začne platit nový jízdní řád. Regiojet začne jezdit přes den každé dvě hodiny, vyjede tak šest nových spojů. Bude ale muset bojovat s handicapem, bude totiž mezi Prahou a Ostravou nejpomalejší. Dráhy chtějí soupravy expresů na této lince nově sestavovat tak, aby mohly dosahovat 160kilometrové rychlosti, a tak pojedou zhruba o deset minut rychleji než dnes.