Kvůli slevám se nocovalo před Ikeou na Černém Mostě

Praha – Kvůli slevovým kuponům pro první návštěvníky znovuotevřené prodejny Ikea na Černém Mostě v Praze řada lidí neváhala před obchodem nocovat. Pro prvních 500 nakupujících totiž Ikea nabídla slevové kupony na 2 000 korun. Podle mluvčího společnosti Petra Chabady někteří lidé přišli před vchod prodejny už včera kolem 22:00. Fronta se posléze v ranních hodinách táhla přes celé parkoviště.

Poukázky na slevové kupony dostali první příchozí přímo u vstupu. Tyto kupony ale rovnou neopravňují k nákupu se slevou, vysvětlil Chadraba. Zákazníci je nejdříve museli v informačním centru vyměnit za skutečné ceniny, které k nákupu mohou použít od pondělí. „Tímto systémem jsme se pokusili zabránit tomu, aby zde nedocházelo ke konfliktům,“ dodal. Podotkl, že situace dnes byla klidnější než před třemi lety při otevírání prodejny v Brně, kam dorazilo podobné množství lidí. Na rozdíl od Brna ale byl na Černém Mostě větší prostor, ve kterém se čekající nemuseli tísnit, uvedl.

Ikea akci zorganizovala jako oslavu dokončení rekonstrukce obchodního domu v Praze-Černém Mostě, jehož plocha se díky stavebním úpravám zvýšila o zhruba 50 procent na 36 500 metrů čtverečních. Ikea v Česku provozuje čtyři obchodní domy a je zde největším prodejcem nábytku. Mezi tuzemskými obchodníky s nábytkem v poslední době kvůli oslabené poptávce zákazníků zuří cenová válka a předhánějí se v nabídkách slev, které činí i několik desítek procent.

Češi podobné slevové akce vyhledávají. Například v roce 2002 na otevření nového obchodu Electro World v Praze na Zličíně čekalo zhruba 10 tisíc lidí a v okolí prodejny zkolabovala doprava. Dramatický průběh měl v roce 2005 novoroční výprodej řetězce Carrefour, který lákal zákazníky až na 95procentní slevy. Výprodej tehdy provázely tlačenice, rvačky a chaos.