Drobní farmáři často nemají na propagaci svých produktů peníze ani energii. Nový obchod proto vítají. „Je to další prodejní cesta, aby se k lidem dostaly zdravé a chutné potraviny z místní produkce,“ řekl ČT Ivan Hrbek. S manželkou chová kozy, mléko nebo sýry ale dosud prodávali jen v malém obchůdku na farmě.
Každý produkt, který jde do obchodu, ale musí nejprve ohodnotit a schválit komise. Výrobek potom dostane příslušný certifikát. Kladné hodnocení má zatím jen 19 regionálních výrobců. Dalších osm získá osvědčení začátkem prosince. Pod značkou Haná – regionální produkt se dříve prodávaly jen rukodělné předměty. Nyní už si lidé mohou koupit například mléčné výrobky, uzeniny nebo pečivo.

Reportáž Moniky Bezuchové
Krajský úřad věnuje každoročně na šíření produktů 100 tisíc korun. Co se týče povědomí o regionálních produktech, má ale Olomoucko co dohánět. Radní proto požádali o pomoc Tomia Okamuru, který je mluvčím Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Krajské speciality by se podle něj měly objevit hlavně v olomouckých restauracích nebo na sjezdovkách v Jeseníkách. Město už podle náměstka primátora Jana Holpucha (ODS) na gastroturistice pracuje, letos například přispělo na farmářské trhy.