Karlovy Vary mění logo i materiály propagující město

Karlovy Vary – Po desetiletí změní Karlovy Vary své logo i vizuální podobu veškerých materiálů, kterými se město prezentovalo při své propagaci na veletrzích. Novou vizuální podobu dostanou také úřední listiny, třeba dopisní papíry úřadu města. Podobu nových vizuálních prvků si vybíralo městské infocentrum ve veřejné soutěži, které se zúčastnilo 17 výtvarníků či grafických studií. Zvítězil návrh jedenatřicetileté grafičky Evy Hudečkové z Plzně, řekl mluvčí města Jan Kopál.

Karlovy Vary dosud používají jako logo název města, kdy jeho dvě slova od sebe odděluje červený oblouk symbolizující výtrysk vřídla. Od příštího roku ho postupně na všech materiálech nahradí logo, jemuž dominuje název města s tím, že slovo Karlovy je v barvě modré a Vary v červené. Na konci je potom připojeno označení pro stupně teploty. „Nové logo i vizuální podoba dalších materiálů, které využívají obdobné prvky, je kontrastnější a lze s ním lépe pracovat,“ uvedl náměstek primátora Jiří Klsák.

Nová vizuální podoba se dotkne rovněž městských webových stránek a změní se i grafická podoba Radničních listů, které město vydává. Podle Klsáka to radnici nijak zásadně finančně nezatíží. Půjde v podstatě o náklady, které by město stejně vydávalo při objednávání tiskovin. Nákladem navíc bylo v podstatě jen 150 tisíc korun, což je autorská odměna vyplývající ze smlouvy o dílo uzavřené s vítězem soutěže. „Věděli jsme, že budeme logo měnit, a tak se neobjednávaly tiskoviny se starým logem,“ dodal Klsák.

Autorka nové vizuální podoby Karlových Varů Eva Hudečková absolvovala mimo jiné Fakultu humanitních studií Západočeské univerzity v Plzni a Ústav umění a designu ZČU. Navrhovala například design objektů a realizovala grafické práce pro projekt Pouť k planetám pro Techmania science centre v Plzni. Také se účastnila několika mezinárodních výtvarných workshopů nebo výstav, třeba projektů Plzeňské lavičky 2006 nebo Evropa bez bariér.