Náhradu stárnoucích „patnáctek“ má tvořit šestnáct patnáctimetrových a deset osmnáctimetrových (kloubových) trolejbusů. Výsledek soutěže by mohl být znám koncem března. „Pokud půjde vše dobře, mohly by přijít první čtyři vozy ještě do konce roku 2012,“ uvedl ředitel ústeckého dopravního podniku Tomáš Kraus. Další vozy by měly následovat v příštích letech. Ze starých trolejbusů chce dopravní podnik nadále provozovat jen ty, které se už podrobily aspoň dílčím modernizacím.
Potíž může mít dopravce s financováním nákupu. Poté, co získá evropskou dotaci, bude muset stále zaplatit 200 milionů korun. Ty chce získat půjčkou, kterou však dosud nesehnal.
Trolejbusy jezdí v Ústí nad Labem od roku 1988, jejich vozový park ale takřka neprošel obměnou. Nejrozšířenější vozy typu 15Tr koupil dopravní podnik na konci 80. a v průběhu 90. let, kdy došlo k nejzásadnějšímu rozšíření trolejbusové sítě. Dnes je průměrné stáří ústeckých trolejbusů nejvyšší v zemi.