Nevěděli o zvýšení záloh - dva dny strávili bez proudu

Hradec Králové – Jak snadno může člověk zůstat dva dny bez elektřiny, se přesvědčili manželé Jegošinovi z Hradce Králové. Pár původem z Ukrajiny si totiž nevšiml, že jim ČEZ zvýšil zálohy na proud, a tak začal energetickým závodům dlužit stále více peněz. Banka totiž kvůli nastavenému limitu dvakrát nepovolila z rodinného účtu strhnout tisíc korun.

Jegošinovi podle svých slov nejsou netorickými neplatiči a čtyři roky žijí bez problémů ve východních Čechách. Přesto se museli dva dny obejít bez elektřiny, když se nedozvěděli, že dodavatel zvýšil zálohu na proud z devíti set korun na více než tisícovku. Chybu na své straně přitom Andrej Jegošin odmítá – od ČEZu mu prý nepřišlo žádné oznámení.

Firma však tvrdí, že zákazníkovi odeslala dvě upomínky a na následné zaplacení dala dost času. „Vše proběhlo v souladu s platnou legislativou,“ zmínil mluvčí krajské centrály ČEZu Jiří Kosina. Podle Jegošina však od energetických závodů nic nepřišlo.

Rodinu navíc zarazilo, že po zaplacení trvalo opětovné zapojení elektřiny dva dny. „Zaplatili jsme asi tři hodiny po odpojení a banka hned poslala potvrzení do ČEZu,“ dodala uživatelka bytu Kateryna Derevianková. Podle mluvčího však má ČEZ předepsanou lhůtu 48 hodin, do které má zákazníka znovu připojit k síti. Andrej Jegošin nezpochybňuje, že ČEZ postupoval v souladu se zákonem, podle svých slov se však raději poohlédne po jiném dodavateli.