Škody na silnicích Vysočiny v průběhu zatím mírné zimy již nyní silničáři odhadují na miliony korun. Každý výtluk je navíc považován jako závada ve sjízdnosti silnice. Inspektoři proto v pravidelných intervalech vyjíždějí do terénu a zaznamenávají stav silnic. Nejnebezpečnější úseky jsou tak označeny příslušnou dopravní značkou. V případě poškození vozidla na místech s dopravní značkou není možné vymáhat škodu na kraji.
V místech neopatřených značkou však řidiči mohou nárokovat škodu na správci silnice. K tomu potřebují vyplnit žádost o náhradu a odeslat na správu a údržbu silnic. Po zhodnocení konkrétního případu je požadavek odeslán přímo na krajský úřad. „Loni jsme vyřídili kolem 5 žádostí a všechny kladně,“ uvedl právník krajské správy Arnošt Poukar.
Spíše než hrazení škod poškozeným řidičům by kraj naopak potřeboval větší přísun financí. Na kompletní opravu krajských silnic je jen na Vysočině potřeba 8,5 miliardy korun. „Máme dlouhodobě podfinancované silnice, a to nejen na Vysočině, ale v celém státě,“ dodal náměstek hejtmana Libor Joukl. Kraji proto zbývají peníze pouze na opravu nejhorších úseků, což činí ročně zhruba 100 milionů korun.
