Budějovické nádraží přišlo o dva perony, procházejí rekonstrukcí

České Budjěovice – Rekonstrukce druhého a třetího nástupiště začala na českobudějovickém nádraží. Oba perony jsou uzavřeny, současně je mimo provoz jeden ze dvou podchodů k nádražní budově. Cestující, kteří jsou po dobu rekonstrukce odkázáni na třetí a čtvrté nástupiště, se tak budou pod kolejištěm více mačkat. Rekonstrukce dvou budějovických nástupišť potrvá do 21. července.

Přívětivější podobu dá Správa železniční dopravní cesty nástupištím budějovické stanice v rámci modernizace koridorového úseku do Nemanic. V budoucnosti se cestující nadějí pohodlnějšího přístupu k vlakům, avšak nejprve musí přetrpět půlrok, kdy tomu bude právě naopak. Především se postupně uzavře příjezdový i odjezdový podchod. „Znamená to, že v podchodu bude vždy dvojnásobný počet lidí, kteří jej budou zároveň používat pro odjezd i příjezd vlaků,“ uvedl krajský ředitel Českých drah Jiří Kafka.

Omezení by se ale mělo týkat pouze přístupu k vlakům, nikoli samotného cestování. České dráhy neplánují žádnou výluku, podle ředitele Kafky se ke zbylým dvěma nástupištím všechny spoje vejdou.

Po skončení rekonstrukce druhého a třetího nástupiště přijde na řadu čtvrtý peron. Práce na něm by měly začít na podzim a skončit v příštím roce.

Přestavba úseku České Budějovice – Nemanice, jehož součástí nádraží je, začala loni v dubnu. Úsek měří 2,6 kilometru a přijde na 750 milionů korun, EU ji dotuje více než 70 procenty. Jde o součást čtvrtého tranzitního železničního koridoru, který vede od Děčína přes Prahu a České Budějovice k Hornímu Dvořišti.