Za loňský rok prodělala městská hromadná doprava v Domažlicích jeden a půl milionu korun. Proti roku 2010 je ztráta o třetinu vyšší. „Ztráty vznikly především tím, že se zdražily pohonné hmoty,“ vysvětluje ředitel ČSAD Plzeň a provozovatel MHD v Domažlicích Miroslav Hucl.
Podle radních v Domažlicích je ale ztráta způsobená i tím, že se posílily linky hromadné dopravy. „V roce 2011 jsme počet naježděných kilometrů rozšířili o třetinu. Zavedli jsme linky tak, abychom pokryli maximální zájem cestujících. I přesto došlo k poklesu přepravených osob,“ říká domažlický starosta Miroslav Mach.
Linky městské hromadné dopravy, které spojují západ a východ města, tedy průmyslovou a obytnou část Domažlic, přitom měsíčně využije šest až sedm tisíc lidí. „Necelá polovina jsou platící v plném rozsahu, zbytek jsou studenti za poloviční jízdné a důchodci, kteří jezdí zdarma,“ vypočítává vedoucí odboru správy majetku Domažlice Michal Hájek.
Radní v Domažlicích ale městskou hromadnou dopravu oslabit nechtějí. Naopak, plánují zásadní změnu. Linka autobusu by měla být jediná, okružní a vyřadila by se tak druhá paralelní linka. Druhou revoluční změnou by mohlo být to, že si hromadnou dopravu bude město provozovat samo. „Podle našich kalkulací stačí milion a půl korun na to, abychom provozovali vlastní linku. A to ještě musí přinášet efekty i pro město,“ uzavírá Miroslav Mach.
Revoluční změna v městské hromadné dopravě v Domažlicích proběhne v roce 2014. Už letos v polovině roku budou radní vědět, zda si pořídí vlastní autobusy, nebo si najmou dopravce.
